تاریخ : 1399,شنبه 05 مهر17:57
کد خبر : 371371 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

ظرفیت تفکیکی کنکور سال ۹۹ +جدول

ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر است. دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۹ در دسترس داوطلبان قرار گرفته است و داوطلبان مجاز می‌توانند تا شنبه ۵ مهرماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

به گزارش سرویس صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آزمون سراسری در روزهای ۲۹ تا ۳۱ مرداد و اول شهریور با رقابت بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۴۴۹ نفر در ۳۹۲ شهر کشور برگزار شد.

از تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت صادر شده در آزمون سال ۹۹ تعداد یک میلیون و ۱۶۶ هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بوده‌اند.

ظرفیت پذیرش رشته‌های با آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر است.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۹ در دسترس داوطلبان قرار گرفته است و داوطلبان مجاز می‌توانند تا شنبه ۵ مهرماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

بر اساس میزان ظرفیت اعلام شده در دفترچه‌های انتخاب رشته از میزان ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر ظرفیت اعلام شده، ظرفیت کل رشته‌های با آزمون گروه علوم انسانی ۵۲ هزار و ۲۲۷ نفر، ظرفیت کل رشته‌های با آزمون گروه علوم ریاضی و فنی ۵۹ هزار و ۱۳۶ نفر، ظرفیت کل رشته‌های با آزمون گروه علوم تجربی ۵۴ هزار و ۲۷۸ نفر، ظرفیت کل رشته‌های با آزمون گروه هنر ۶ هزار و ۲۴ نفر، ظرفیت کل رشته‌های با آزمون گروه زبان‌های خارجی ۲ هزار و ۷۰۱ نفر است.

از تعداد ۱۷۵ هزار و ۸۴۹ نفر ظرفیت کنکور سراسری ۹۹ تعداد ۱۱۱ هزار و ۹ نفر ظرفیت به دوره‌های روزانه اختصاص دارد.

* منبع: مهر


کد خبرنگار : 16