تاریخ : 1399,یکشنبه 06 مهر17:02
کد خبر : 371475 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

نامه «جنبش عدالتخواه دانشجویی» به رئیس صداوسیما درخصوص فعال‌سازی مکانیسم ماشه؛

آقای علی‌عسگری! در ماجرای برجام فقط غرب‌زدگان مقصر نیستند/ به منتقدین برجام هم تریبون بدهید

در قسمتی از این نامه آمده است: ظاهرا شما هنوز از گذشته ننگین خود توبه نکردید و همچنان علاقه‌مندید که به غرب‌پرستان، یک‌طرفه تریبون بدهید تا خیانت‌های دیپلماتیک خودشان را مقابل مردم ایران بزک کنند. مسلم است که علاوه بر غرب‌گرایان غرب‌پرست، انقلابی‌نمایانی که با سکوت و حمایت‌های رسانه‌ای خودشان...

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون عملکرد رسانه ملی در ماجرای فعال‌سازی مکانیسم ماشه نامه‌ای انتقادی به رئیس صداوسیما نوشت.

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای عبدالعلی علی‌عسگری
ریاست محترم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام

مایه ننگ و تاسف است که باید بگوییم صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در نقاط عطف مهمی از تاریخ سیاست‌خارجه همچون زمان مذاکره و تصویب برجام و همچنین قضایای مرتبط با لوایح «FATF» خاموشی پیشه کرده و با یک محافظه‌کاری عجیب از هر نقدی نسبت به عملکرد مسببان برجام و مویدان آن حذر می‌کند و تنها زمانی از برجام سخن می‌گوید که فرد یا افرادی برای تایید برجام و تحسین مسببان آن زبان در کام بچرخانند.  

حال و باوجود این تجارب، حداقلی‌ترین خواسته قابل طرح آن است که این گذشته تلخ به فراموشی سپرده نشود و اندکی از آن عبرت گرفته شود و اکنون که دوباره زخم برجام سر باز کرده و دشمن وقیح صحبت از ماشه و چکاندن آن به میان آورده، انتظار می‌رود که در رسانه‌ای که ازآن ملت است به گونه‌ای «ملی» عمل کنید. هرچند که ظاهرا شما هنوز از گذشته ننگین خود توبه نکردید و همچنان علاقه‌مندید که به غرب‌پرستان ، یک‌طرفه تریبون بدهید تا خیانت‌های دیپلماتیک خودشان را مقابل مردم ایران بزک کنند. مسلم است که علاوه بر غرب‌گرایان غرب‌پرست ، انقلابی‌نمایانی که با سکوت و حمایت‌های رسانه‌ای خودشان این قرارداد خسارت‌بار را بر مردم ایران تحمیل کردند نیز در فجایع برجام شریک‌اند.

برجام و به‌طورکلی رویکردی که منشا پیشرفت را در بیرون از مرزها می‌بیند مصائب متعددی را به ملت تحمیل کرده که به سختی قابل جبران است؛ لکن تنها منفعت قابل توجهی که امید می‌رود به‌سبب این تجاربِ ازسرگذرانده‌شده عاید ملت شود تجربه تاریخی گرانبها و عظیمی است که ما را از تکرار اشتباهات پیشین مصون می‌دارد و باید آن را غنیمت شمرد.  

ازاین‌رو از شما و سازمان متبوع‌تان انتظار می‌رود که با تمام توان پا به عرصه تبیین این تجربه تاریخی بگذارید و از اشتباهات مهلک پیشین خود دست بردارید. به تریبون‌های یک‌طرفه‌ای که در اختیار مسببان و حامیان برجام می‌گذارید پایان دهید و با شنیدن و انعکاس صدای انبوه منتقدان مسیر را برای اندوختن این تجربه تاریخی و پرهزینه فراهم کنید. امید آنکه با این اقدام در آخرین سال ریاست‌تان در سازمان صداوسیما قدری از کج‌روی‌ها و اشتباهات گذشته‌تان را جبران کنید.


کد خبرنگار : 38