تاریخ : 1399,دوشنبه 07 مهر16:08
کد خبر : 371557 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کسب مقام دوم مسابقات ملی معماری توسط دانشجوی قزوینی

در مسابقات ملی معماری و شهرسازی با عنوان «معماری و شهر آینده» دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مقام دوم این مسابقات را به دست آورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازایسکانیوز، حافظه دهقان پور سرپرست معاونت پژوهشی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، گفت: هاجر کشاورز هدایتی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طرح خود را به صورت مشترک با دو دانشجو از دانشگاه سوره تهران به مسابقات ملی معماری و شهرسازی ارسال و عنوان مقام دومی مسابقات ملی معماری و شهرسازی را از آن خود کرد.

وی افزود: این مسابقات با هدف ارتقای توان طرحی، ایجاد انگیزه و جذب ایده های نو در بین دانشجویان از اردیبهشت سال گذشته در دستور کار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین قرار گرفت و پس از طی فرآیند اخذ مجوز از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از دی ماه سال 98 و با همکاری باشگاه پژوهشگران وارد مرحله اجرایی شد.

سرپرست معاونت پژوهشی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: محورهای اصلی این مسابقه در دو بخش «خانه ای برای فردا» و «منظر شهر فردا» برای گروه معماری و شهرسازی در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: در برگزاری این رویداد علمی ملی، تیم های دانشجویی دانشگاه های مطرح کشور همچون شهید بهشتی، تهران، علم و صنعت، شهید رجایی، سوره و دانشگاه های آزاد اسلامی قزوین، لاهیجان، تهران جنوب و تهران غرب حضور داشتند که در پایان از مجموع آثار رسیده به دبیرخانه مسابقات، 15 اثر به مرحله داوری راه پیدا کرد و با توجه به نظر هیات داوران هیچ طرحی حائز عنوان اول نشد و در نهایت یک اثر شایسته عنوان دوم و دو اثر به عنوان سوم مشترک این مسابقات معرفی شدند.