تاریخ : 1399,دوشنبه 07 مهر18:06
کد خبر : 371583 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تسهیلات دانشگاه صنعت نفت برای جذب داوطلبان کنکور

دانشگاه صنعت نفت برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ که رتبه‌های برتر کسب کرده‌اند و این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، هر ساله دانشگاه‌های مختلف برای داوطلبان آزمون سراسری که رتبه‌های برتر کسب کرده اند، جوایز و تسهیلات ویژه‌ای در نظر می‌گیرند تا در آن دانشگاه‌ها تحصیل کنند.

دانشگاه صنعت نفت نیز در این راستا اقدام به اعطای کمک هزینه خرید یک دستگاه رایانه همراه به داوطلبان دارای رتبه کشوری ۱۰۱ تا ۱۵۰۰ گروه علوم ریاضی و فنی و یا معدل کتبی دیپلم ریاضی فیزیک ۱۹/۷۵ و اعزام شدگان مرحله نهایی به المپیاد‌های جهانی و اعطای کمک هزینه خرید یک دستگاه رایانه به داوطلبان رتبه کشوری ۱۵۰۱ تا ۳۰۰۰ گروه علوم ریاضی و فنی و یا معدل کتبی دیپلم ریاضی فیزیک ۱۹/۵۰ تا ۱۹/۷۴ کرده است.

طبق اعلام دانشگاه صنعت نفت، برخورداری از کمک هزینه تحصیلی مطابق مصوبات هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران و هیئت امناء دانشگاه صنعت نفت (به صورت بلاعوض)، امکان آشنایی دانشجویان با صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در طول مدت تحصیل و امکان اخذ پایان نامه کارشناسی در مورد مشکلات و معضلات این صنایع، وجود امکانات مناسب آموزشی برای تسلط به زبان انگلیسی، برگزاری برخی از دروس تخصصی در صنایع بزرگ نفتی، برخورداری فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه از تسهیلات وزارت علوم جهت ادامه تحصیل در مقطع بالاتر از دیگر تسهیلات این دانشگاه برای داوطلبان با رتبه‌های برتر است.

ناگفته نماند که مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ ساعت ۲۴ امشب، هفتم مهرماه به پایان می‌رسد و داوطلبان فرصت دارند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته نسبت به انتخاب ۱۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.