تاریخ : 1399,سه شنبه 08 مهر16:34
کد خبر : 371697 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

چند نفر با کنکور انسانی ۹۹ در دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند؟

طبق آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در سال 98، درصد قبولی دختران در کنکور انسانی از پسران بیشتر بوده است. دختران حدود 24 درصد و پسران حدود 19 درصد در این آزمون پذیرفته شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکورهای سال 99 با همه سختی های شرایط خاص کرونایی برگزار شدند و هم اکنون مرحله انتخاب رشته در همه کنکورها به پایان رسیده است.

آخرین کنکور، آزمون سراسری سال 99 بود که انتخاب رشته در این آزمون هم دیشب به پایان رسید.

در حال حاضر داوطلبان این آزمون های جنجالی سال ۹۹ در انتظار اعلام اسامی پذیرفته شدگان نهایی هستند.

*درصد قبولی در کنکور انسانی چقدر است؟

این رقابت های فشرده هر ساله پابرجاست زیرا با وجود افزایش ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کشور در سال های گذشته اما هنوز تقاضا برای رشته های پرطرفدار و دانشگاه های پرمتقاضی بیش از ظرفیت موجود است.

در کنکور انسانی هم رقابت فشرده است. طبق آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور در سال 98، درصد قبولی در کنکور انسانی حدود 22 درصد بوده است.

همچنین درصد قبولی دختران در این کنکور از پسران بیشتر بوده است. دختران حدود 24 درصد و پسران حدود 19 درصد در این آزمون پذیرفته شده اند.

*چند نفر با کنکور انسانی 99 در دانشگاه ها پذیرش می شوند؟

بنابر همین آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور، در کنکور امسال، 314 هزار و 473 نفر در گروه آزمایشی انسانی شرکت کرده اند. تقریبا 58 درصد از شرکت کنندگان در کنکور انسانی امسال زن و 42 درصد مرد بوده اند.

امسال ظرفیت پذیرش در این گروه با احتساب دانشگاه فرهنگیان و مناطق محروم 52 هزار و 227 نفر است.

از این میان 24 هزار و 608 نفر در دوره های روزانه، 5 هزار و 232 نفر در دوره های شبانه یا نوبت دوم، 6 هزار و 324 نفر در دوره های پیام نور و 3 هزار و 945 نفر در دوره های غیرانتفاعی تحصیل خواهند کرد.