به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نود اقتصادی، گرانی گوشت، تمایل مردم را به خرید سوسیس و کالباس ۵۰ درصد افزایش داد.
سیامک شادافزا، تولید کننده مواد اولیه سوسیس و کالباس: سالهای سال کالباس و سوسیس در زنجیره غذایی ایرانیها به عنوان وعدهای تفننی مطرح بود یعنی اینکه خانواده در اصطلاح عامیانه هر وقت هوس میکردند یک یا دو کیلو از این فرآوردهها خریداری و مصرف میکردند. ولی از زمان بالا رفتن شدید قیمت گوشت و مرغ میزان مصرف آنها حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.
جالب اینجاست سوسیس و کالباسی که به فروش میرود اغلب این طور نیست که با کیفیت بالا و مثلاً کیلویی ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشته باشد، بلکه مردم به طرف فرآوردههای ارزانی رفتهاند که اغلب کیلویی کمتر از ۳۰- ۳۵ هزار تومان قیمت دارند و این به خودی خود نشانگر وضعیت نابسامان اقتصادی مردم در خرید مایحتاج روزانه خود است.