تاریخ : 1399,دوشنبه 14 مهر11:38
کد خبر : 372302 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

مجری معروف تلویزیون: قانون حجاب شکسته می‌شود!

برای همین است که بعضی وقتها اصولگرایان از حضور زنانی که بدحجاب اند ولی همچنان به نظام معتقد اند، خود به تعجب می آیند. آنها بارها این تعجب را در غالب توصیه های مشفقانه مبنی بر عدم سختگیری نسبت به این دختران ابراز کرده اند ولی در عمل همچنان قانون منع حجاب اختیاری را اعمال کرده اند، چرا؟ چون روسای قبیله اصولگرا "همه اش" را میخواهند. "تمامش" را.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» میلاد دخانچی مجری تلویزیون در صفحه شخصی خود مدعی شد: اصولگرایان جز در مسائل مربوط به حوزه امنیت، تقریبا در هیچ شئونی از حکمرانی واجد دستاوردی نبوده اند و لذا از سمت جامعه در مسایل ملموس اجتماعی مثل اقتصاد و فرهنگ چندان برسمیت شناخته نمی شوند. در این میان اصولگرایان می دانند که قانون حجاب شکسته می شود، اما همچنان آن را وضع میکنند. چرا؟ چون اگر کسی از قانون حجاب سرپیچی نکند اصلا چیزی به اسم "اصولگرایی" وجود نخواهد داشت!

مجری معروف تلویزیون: قانون حجاب شکسته می‌شود!

بدون حضور بدحجابان، اصولگرایان با چه بهانه دیگری می‌توانند در انظار قشر حامی خود کسب مشروعیت کنند؟ آنها عملکرد اقتصادی خاصی داشته اند یا واجد تئوری خاصی در فرهنگ اند؟ ابدا. آنها جز مسأله امنیت تقریبا هیچ اند و سینه چاکی در زمینه حجاب تنها مولفه ای است که زیست سیاسی آنها را معنی دار میکند. بنابراین قانون حجاب باید باشد تا شکسته شود، تا اصولگرایان به بهانه شکسته شدن قانون ورود کنند و اصطلاحا "دیده شوند." بحث های مربوط به حجاب اختیاری انها را نگران میکند چون بدون بدحجابان اصولگرایان رسما موضوعیت خود را به عنوان پدران با غیرت و البته بی رمق جامعه از دست می دهند. آری اصولگرایان خود را به مثابه پدری فرض میکنند که همه زنان جامعه به آن ها تعلق دارد. در واقع زن چادری تراز زنی است نه مومن به خدا، بلکه متعهد به روسای قبیله اصولگرایی و زن بدحجاب زنی است بی قید و بند که تعهدش در بند مردان قبیله دیگری است. برای همین است که بعضی وقتها اصولگرایان از حضور زنانی که بدحجاب اند ولی همچنان به نظام معتقد اند، خود به تعجب می آیند. آنها بارها این تعجب را در غالب توصیه های مشفقانه مبنی بر عدم سختگیری نسبت به این دختران ابراز کرده اند ولی در عمل همچنان قانون منع حجاب اختیاری را اعمال کرده اند، چرا؟ چون روسای قبیله اصولگرا "همه اش" را میخواهند. "تمامش" را.

بنابراین دفاع اصولگرایان از مقوله حجاب هیچ ربطی به شریعت ندارد چه بسا که طبقه بورژوازی اصولگرایی که مسافرت خارجی هم دارد تعلقی به قانون حجاب ندارد، اما آنها همچنان بر قانون حجاب اصرار می ورزند، چون زنان همه باید به قبیله آنها متعلق باشد، چون برسمیت شناخته شدن انها توسط جامعه وابسته به حجاب است. بدون زن بدحجاب، با چه بهانه ای اصولگرایان می‌توانند در عرصه اجتماعی عرض اندام کنند؟ و چون امنیت تنها مقوله ای است که در آن اصولگرایان جدی گرفته میشوند، آنها مرتب به گره زدن امنیت/ شهدا به حجاب اصرار می ورزند تا بلکه مشروعیت از دست رفته احیا شود. حجاب برای اصولگرایان مقوله شریعت نیست، موضوع بحران برسمیت شناختن نشدن است


کد خبرنگار : 16