تاریخ : 1399,سه شنبه 15 مهر02:02
کد خبر : 372406 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

فراخوان دانشگاه علوم بهزیستی برای طرح‌های فناوری

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از طرح‌های فناورانه با اولویت محورهای تعیین شده، حمایت به عمل می‌آورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این طرح‌ها با عاملیت صندوق غیردولتی تجهیزات پزشکی، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

بر اساس اعلام دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، «مشکلات شناختی، آلزایمر و دمانس، فعالیت‌های روزمره زندگی، مراقبین سالمندان بیمار، تنهایی، افسردگی و اضطراب در دوران سالمندی، روابط و شبکه اجتماعی سالمندان، آموزش مادام‌العمر، رصد و غربالگری سلامت، پیشگیری از سقوط، پیشگیری از سالمندآزاری، مشکلات دفع در سالمندان، سارکوپنی، توانبخشی و سلامت از راه دور، ویلچر و وسایل کمک حرکتی» محورهای تعیین شده طرح‌های مورد حمایت را تشکیل می‌دهند.

شرایط پذیرش و امتیازات عبارتند از: "مجری اصلی باید عضو هیات علمی پیمانی یا رسمی دانشگاه باشد"، "تیم همکاران حتما شامل اعضایی با تخصص بالینی و مهندسی باشد"، "ارائه مستندات سوابق فعالیت تحقیقاتی یا فناوری مشترک تیم، امتیاز مثبت در ارزیابی خواهد داشت"، "ایده محوری باید در حد نمونه آزمایشگاهی تولید شده و عملکرد آزمایشگاهی آن محقق شده باشد(ایده‌های فناورانه فاقد نمونه آزمایشگاهی در صورت اثبات قابلیت تولید، داوری خواهند شد)، "طرح ارائه شده باید منجر به ساخت نمونه نیمه‌صنعتی و گذراندن ارزیابی‌های بالینی و فنی شده و برای عرضه به مصرف‌کننده نهایی کاملا آماده باشد"،، "حضور بهره‌بردار نهایی در طرح از امتیاز بالایی برخوردار خواهد بود. این حضور می‌تواند شامل تعهد خرید، مشارکت در تامین منابع طرح، پشتیبانی از ارزیابی بالینی‌وفنی و تایید نیازمندی به فناوری محوری طرح باشد"، "ظرفیت اقتصادی طرح مورد بررسی قرار خواهد گرفت" و "مجری اصلی باید امکان ارائه تضامین کافی جهت اخذ حمایت مالی را داشته باشد".

طبق این اطلاعیه، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی انواع حمایت‌ها را از طرح‌های فناورانه خواهد داشت که "پرداخت تسهیلات به شکل وام بدون بهره و با کارمزد سه درصد با بازپرداخت دو ساله و با در نظر گرفتن زمان تکمیل طرح و تنفس و با لحاظ حق امتیاز دانشگاه از سوی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و با عاملیت صندوق غیر دولتی تجهیزات پزشکی، برخورداری از امکانات مرکز رشد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مانند محل استقرار و مشاوره صنعتی و تجاری و... " از جمله این حمایت‌هاست.

کمیته داوری و مدیریت این برنامه از مسئولان فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و نمایندگان صنعت مربوطه تشکیل یافته و تصمیم این کمیته در تائید طرح و تصویب آن در شورای فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به منزله تعهد دانشگاه جهت ارائه خدمات و اعتبارات تائید شده در طرح است.

همچنین این کمیته، فرد یا افرادی را به عنوان ناظر اجرای طرح انتخاب خواهد کرد که به صورت دوره‌ای امر نظارت و تائید پیشرفت کار را بر عهده خواهند داشت. پرداخت‌ها به صورت مرحله‌ای و بر حسب تائید درصد پیشرفت کار توسط ناظر انجام خواهد شد.

معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در اطلاعیه خود، با اشاره به اینکه تکمیل فرم پروپوزال طرح فناوری از سایت دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی  http://healthtechnology.uswr.ac.ir  قابل برداشت است، افزوده است: فرم پروپوزال پس از تکمیل، از طریق ایمیل دفتر توسعه فناوری دانشگاه mreti@uswr.ac.ir،  به این دفتر ارسال شود.

این اطلاعیه، ضمن آنکه تعهدات مجری را به شکل ترکیبی از مواردی همچون (ساخت نمونه/نمونه‌هایی از محصول و تحویل مستندات فنی، ثبت پتنت، ثبت شرکت، فروش دانش فنی، اخذ مجوزهای تولید) به پیشنهاد مجری و تصویب شورای فناوری دانشگاه اعلام کرده، زمان دریافت پروپوزال از سوی دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه را صرفا در بازه زمانی اول الی ۱۵ مهرماه ۹۹ ذکر کرده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،فناوران در صورت نیاز به مشاوره در خصوص نحوه تکمیل پروپوزال‌ها می‌توانند از طریق شماره‌های ۰۹۱۲۳۲۵۲۸۸۳ و ۷۱۷۳۲۸۳۵ با دکتر فرهاد طباطبایی قمشه مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه مشورت کنند.