تاریخ : 1399,چهارشنبه 23 مهر18:18
کد خبر : 373250 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

سامانه‌های آموزشی دانشگاه بوعلی دچار مشکل شد

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا از بروز مشکلات فنی در سامانه‌های آموزشی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن ساری‌خانی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: سامانه‌های آموزشی دانشگاه بوعلی سینا دچار مشکلاتی شده است و همکاران ما در حال رفع این مشکل هستند.

وی تصریح کرد: هر تغییرات درسی که دانشجویان در حذف و اضافه انجام دادند، هنوز در سامانه بارگیری نشده به همین علت درس‌افزار دانشجویان به روزرسانی نشده است البته تمام تلاشمان را می‌کنیم تا درس‌افزار برای اوایل هفته آینده به روزرسانی شود.

ساری‌خانی در رابطه با آموزش‌های مجازی این دانشگاه در ترم ۹۹۱، مطرح کرد: در آموزش های آفلاین مشکلی نداشتیم و همه کارها به خوبی انجام شده است اما در آموزش آنلاین مشکلاتی مانند قطعی اینترنت دانشجو و استاد وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی اساتید در دانشگاه از اینترنت بی سیم استفاده می‌کردند که مشکلاتی ایجاد می کرد اما با تلاش همکاران ما در بخش فناوری اطلاعات این مشکلات تا حدودی حل شد. 

معاون امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: با توجه به نظر اساتید فقط ۴۰ تا ۶۰ درصد کلاس‌ها باید به صورت آنلاین برگزار شوند و مابقی آموزش باید در سامانه درس‌افزار باشد.

وی در رابطه با مشکلات دانشجویان مبنی بر بی برنامگی اساتید در بارگذاری دروس در سامانه درس افزار، اعلام کرد: تمام تأکید ما در برنامه ای که به دانشکده‌ها ارسال شده، این بوده است که فایل ها باید در زمان مقرر هر درس بارگذاری شود.

همچنین در سایت دانشگاه بوعلی سینا آمده است: به دلایل فنی دسترسی ها به سامانه های دانشگاه از خارج کشور مسدود و vpn خارج دانشگاه از دسترس خارج شده است. سامانه ها از داخل کشور در دسترس است و البته ممکن است همراه با اختلال محدودی باشد. این وضعیت موقتی است و به زودی مرتفع می شود.