تاریخ : 1399,شنبه 26 مهر05:50
کد خبر : 373427 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

واکنش فعالان سیاسی و کاربران توییتر درپی اظهارات عجیب رئیس جمهور؛

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور تاریخ را به نوعی تحریف می‌کند و روایت دیگری از آنچه اتفاق افتاده ارائه می‌دهد. این روایت‌ها که بیشتر همخوان و همراستا با رفتار دولت مطرح می‌شود، متأسفانه بارها به‌عنوان یکی از روش‌های رئیس‌جمهور برای اقناع افکارعمومی در راستای اهداف و اعمال دولت استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن روحانی روز چهارشنبه و در آستانه فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه) و شهادت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) در نشست هیئت دولت صریح‌تر از همیشه گفت: "امام حسن (ع) امام صلح و پیوند بود، ایشان امامی بود که با ایجاد وحدت برای حفظ اساس اسلام، گام برداشت. وقتی برخی از اصحاب امام حسن (ع) آمدند با زبان معترضانه که چرا صلح کردید، چرا پیمان را امضا کردید، حضرت فرمودند، جامعه اسلامی که فقط شما ۱۰ نفر نیستید، شما ۲۰ نفری که این جا نزد من آمدید که فقط دنیای اسلام نیستید. من در مسجد رفتم برای مردم سخنرانی کردم و دیدم اکثریت قاطع جامعه صلح می‌خواهند و وقتی که مردم این را می‌خواهند، صلح را انتخاب می‌کنم. این راه امام مجتبی (ع) است.

امام مجتبی به ما می‌آموزد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح. اگر در روز صلح، جنگیدیم و در روز جنگ، صلح کردیم، هر دو خطا و اشتباه است. به‌موقع باید بایستیم و بجنگیم و به‌موقع باید صلح کنیم".

این اظهارات درحالی است که روحانی دو هفته قبل در پاسخ به انتقاد مردم از مشکلات اقتصادی گفته بود: "ما سه سال است در شرایط جنگی به سر می‌بریم!"

محسن پیرهادی، مدیرمسئول روزنامه رسالت در سرمقاله این روزنامه با عنوان همان‌قدر سیاست نمی‌دانید که دین نمی‌فهمید ‏نوشت: " ما از ابتدا هم از جناب روحانی انتظار نداشتیم اهل ایستادگی بر اصول و مقاومت جدی در برابر بدخواهان ایران اسلامی ‏باشد، اما آنچه حقیقتا عجیب بوده و قابل‌پذیرش نیست، آن است که ایشان پس از ۷ سال نسخه‌پیچی بر اساس منطق سازش و مذاکره ‏و دستاورد تحقیقا هیچ، بازهم منطق امتحان پس داده و شکست‌خورده خود را تئوریزه می‌کند. "

روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات روحانی نوشته است: "البته این اولین باری نیست که رئیس‌جمهور تاریخ را به نوعی تحریف می‌کند و روایت دیگری از آنچه اتفاق افتاده ارائه می‌دهد. این روایت‌ها که بیشتر همخوان و همراستا با رفتار دولت مطرح می‌شود، متأسفانه بار‌ها به‌عنوان یکی از روش‌های رئیس‌جمهور برای اقناع افکارعمومی در راستای اهداف و اعمال دولت استفاده شده است. روحانی پیشتر نیز همین روایت تحریف‌شده را از صلح امام حسن (ع) ارائه کرده بود. وی در سال ۹۴ در ضیافت افطار استانداران گفته بود: "زمانی که امام مجتبی (ع) تصمیم به صلح می‌گیرند یکی از یاران امام علی (ع) پیش ایشان آمد و گفت:‌ای کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم و امام در پاسخ وی گفت وقتی دیدم اکثریت مردم این را می‌خواهند نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آن‌ها تحمیل شود. امام حسن (ع) می‌خواهند به ما یاد بدهند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت. "

این در حالی است که بنا به آمارهای رسمی ‌و اذعان همه کارشناسان اقتصادی و افکارعمومی، زندگی و معیشت مردم پیش از انجام مذاکره و سازش با آمریکا با وضعیت امروزشان به هیچ وجه قابل مقایسه نیست و هر روز که از تحمیل این توافق خسارت بار از سوی دولت به مردم می‌گذرد آثار گرانی و تورم و آشفتگی در بازار ارز و سکه و خودرو و مایحتاج عمومی در کشور بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌طوری ‌که بازار ارز و سکه از فروردین امسال تاکنون شاهد افزایش قیمت بی‌سابقه و ثبت رکورد تاریخی بوده است.

سکه از مرز یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بیش از ۱۶ میلیون تومان رسیده و دلار با قیمت حدوداً سه هزار تومان از مرز باورنکردنی ۳۱ هزار تومان عبور کرده است! قبل از برجام پراید نزدیک به ۱۲ میلیون تومان بود و بعد از این توافق در سه سال اخیر به بیش از ۱۴۰ میلیون تومان رسید که نشان می‌دهد افزایش قیمت‌ها بسیار برای کشور مشهود است و این افزایش‌ها در کوچکتر شدن سفر معیشتی مردم نیز دیده شد و از طرفی مشکلات مانند بیکاری و عدم پرداخت چندماهه حقوق کارگران از جمله مشکلات دیگر بعد از سازش با آمریکا و برجام است.

محمد ایمانی از فعالان سیاسی در این باره نوشت: "آقای روحانی چندمین بار است که اصرار دارد صلح امام حسن(ع) را مصادره به مطلوب کند و به خیانت برخی خواص و فرماندهان لشکر در این صلح تحمیلی نپردازد؛ چرا؟! آیا فصل خیانت یارانی مانند عبید ا... بن عباس، از کتاب تاریخ آقای روحانی سرقت شده؟ یا تعمدی برای کتمان این فصل مهم وجود دارد؟!

عبید ا... بن عباس، فردی با نفوذ و فرمانده لشکر امام حسن(ع) بود اما به نصایح و هشدار های امام(ع) هنگام مذاکره با معاویه و عمروعاص تمکین نکرد. معاویه، هم او را فریب داد و هم با رشوه ای هنگفت خرید! عبید ا... به همراه هشت هزار نفر، همان وسط جنگ، به جبهه دشمن پیوست! اگر صلح و نرمش قهرمانانه، برای امام حسن(ع) تدبیری شجاعانه محسوب می شود، برای ابن عباس ها که در اطراف امام(ع) فراوان بودند، خیانت و ننگ و عار ابدی است."

اما سخنان روحانی درباره صلح امام حسن باعث واکنش تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی نیز شد که در ادامه می‌خوانید:

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!

عملیات تحریف با کلیدواژه «صلح»!


کد خبرنگار : 38