تاریخ : 1399,دوشنبه 28 مهر19:33
کد خبر : 373676 - سرویس خبری : یادداشت

سجاد مشهدی حسن

تیغ تحریف در کارزار فریب

چند وقت بعد او خود را ادامه دهنده راه امام مجتبی معرفی میکند تا باز هم سیره امام را مصادره به مطلوب کند. حالا اما پس از گذشت 7 سال از دولت فخیمه جناب روحانی، در حالیکه سیاست غیرانقلابی و هزینه ساز او، مردم را به سطوح آورده، ایشان به طرزی باورنکردنی باز هم شمشیر تحریف را دست می گیرد و جولان میدهد!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»: سجاد مشهدی حسن*// اواخر دولت تدبیر و امید است. سیل نارضایتی های مردم بخاطر مشکلات معیشتی و عدم تدبیر صحیح در این زمینه، هر روز بیشتر از قبل به چشم میخورد. یگانه راهکار دولت تدبیر و امید یعنی سازش با آمریکا، به بن بست خورده و اوضاع کشور را وخیم تر از پیش کرده است. شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) نزدیک است، به همین مناسبت رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، در تاریخ 23 مهر 99، نکاتی عجیب را درباره سیره امام حسن(علیه السلام) بیان می کند. روحانی، امام حسن(علیه السلام) را امام صلح و پیوند معرفی میکند و علت صلح او را خواست اکثریت مردم جامعه بیان میکند. در آخر هم نتیجه میگیرد که مرد جنگ باشیم به روز جنگ و مرد صلح باشیم به روز صلح!

البته این اولین بار نیست که روحانی برای توجیه و تطهیر سیاست خارجه دولتش، دست به تحریف تاریخ میزند. روحانی 5 سال پیش، در یک سخنرانی، ابتدا ماجرای پذیرفتن حر توسط امام حسین(علیه السلام) را تعریف میکند و در ادامه با لطایف الحیل از عاشورا درس تعامل و مذاکره میگیرد!! در حالیکه هر کسی که یک بار در عمرش، روضه اباعبدالله به گوشش خورده باشد هم می فهمد که صحبت های سال 94 او، یک تحریف فکر شده برای فریب افکار عمومی است. 3 سال بعد روحانی متوجه می شود که خیلی تند رفته؛ مواضعش را تغییر میدهد و عاشورا را درس مقاومت و پایداری میخواند.

چند وقت بعد او خود را ادامه دهنده راه امام مجتبی معرفی میکند تا باز هم سیره امام را مصادره به مطلوب کند. حالا اما پس از گذشت 7 سال از دولت فخیمه جناب روحانی، در حالیکه سیاست غیرانقلابی و هزینه ساز او، مردم را به سطوح آورده، ایشان به طرزی باورنکردنی باز هم شمشیر تحریف را دست می گیرد و جولان میدهد!

امام خمینی (ره) از ما میخواهند که از تاریخ عبرت بگیریم. از ماجرای حکمیت و ماجرای صلح امام حسن عبرت بگیریم تا دیگر چنین شرایطی تکرار نشود اما جناب روحانی با وقاحت تمام، یک واقعه تاسف بار را که به امام تحمیل کردند، الگوی سیاست ورزی خود قرار می دهند. معاویه در آن زمان با زیرکی سرداران سپاه امام را می خرد تا دور امام را خالی کند و با بی بصیرتی مردم، صلح به امام تحمیل میشود. حال سوال این است: کدام یک از این شرایط در جامعه حال حاضر ما وجود دارد؟! وقتی که در کشورمان سرداران شهیدی همچون حاج قاسم سلیمانی داریم که شجاعت و عقلانیت او در برابر دشمن را باید در دانشگاه های دنیا تدریس کنند، صلح برای چه؟! وقتی مردم غیور و انقلابی ما با تمام مشکلاتشان، صدای برائت جوییشان از استکبار در دنیا طنین انداز میشود، صلح تحمیلی الگوی ماست؟! جناب رئیس جمهور که صلح را الگو قرار میدهند آیا روش صلح را هم الگو قرار میدهند؟! مذاکرات تیم مذاکره کننده و برجام یقینا لکه ننگی است بر پیشانی دولت تدبیر و امید و همفکرانش که سال ها مردم را فریب دادند. یقینا برجام، خود درس عبرتی برای آیندگان خواهد شد تا نتیجه اعتماد به دشمن و پشت کردن به آرمان های انقلاب را ببینند.

این حادثه تاریخی به همه ما نشان داد که اگر لحظه ای به سیره امامین انقلاب پشت کنیم و انفعال و ترس از دشمن را جایگزین عقلانیت انقلابی کنیم، نتیجه اینچنین تاسف بار خواهد بود. شاید این تنها دستاورد برجام برای ملت ایران باشد.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیَّاکُمْ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیْتُمْ وَممَا أَعْلَنْتُمْ وَمَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ

اى کسانى که ایمان آورده‏ اید دشمن من و دشمن خودتان را به دوستى برمگیرید [به طورى] که با آنها اظهار دوستى کنید و حال آنکه قطعا به آن حقیقت که براى شما آمده کافرند [و] پیامبر [خدا] و شما را [از وطن] بیرون مى کنند که [چرا] به خدا پروردگارتان ایمان آورده‏ اید اگر براى جهاد در راه من و طلب خشنودى من بیرون آمده‏ اید [شما] پنهانى با آنان رابطه دوستى برقرار مى ‏کنید در حالى که من به آنچه پنهان داشتید و آنچه آشکار نمودید داناترم و هر کس از شما چنین کند قطعا از راه درست منحرف گردیده است. (سوره ممتحنه ، آیه 1)

*عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان


کد خبرنگار : 38