تاریخ : 1399,دوشنبه 28 مهر20:05
کد خبر : 373678 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نتیجه‌بخشی رعایت پروتکل‌ها در محوطه دانشگاه

دو دانشگاه آمریکایی اعلام کردند که برای اتمام ترم پاییز، همچنان مقررات بهداشتی را رعایت می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، با توجه به نزدیکی به اواسط نیمسال پاییزی،‌ دانشگاه ایالتی و مؤسسه پلی تکنیک ویرجینیا و دانشگاه رادفورد با ترکیب بایدها و نبایدهای مربوط به کرونا و انجام آزمایش‌، سعی در جلوگیری از شیوع مجدد کووید-۱۹ در محوطه دانشگاه‌های خود دارند.

در بیانیه دانشگاه ویرجینیا آمده: هدایت شرایط در دوران یک پاندمی بسیار دشوار است و می‌تواند ما را خسته کند. اما ما نمی‌توانیم اجازه دهیم این خستگی نسبت به رعایت دستورالعمل‌هایی که ما و دیگران را سلامت نگه می‌دارد،  به بی‌تفاتی تبدیل شود. اکنون زمان تسیلم شدن نیست و ما باید به تلاش خود برای پایان دادن به ترم و سال تحصیلی ادامه دهیم و انرژی داشته باشیم.

در حالی ‌که دانشگاه ویرجینیا و رادفورد از ماه سپتامبر تاکنون موارد مبتلا را به طور کلی کاهش داده‌اند، اخیرا چندین موارد مبتلا در میان دانشگاهیان دانشگاه رادفورد مشاهده شده و این دانشگاه در هفته گذشته  از ابتلای ۱۷ نفر به کووید-۱۹ خبر داد.

مقامات بهداشت عمومی تاکید کرده‌اند که هیچ خطر بیشتری برای دانشگاه یا جامعه وجود ندارد. ولی مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. چرا که بهترین راه دفاع در برابر کروناویروس، ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت است.

۱۷ تست مثبت کرونا از میان ۱۷۹ تست نشان می‌دهد که میزان موارد مثبت مبتلا در دانشگاه رادفورد،‌ ۹.۴۹ درصد در هفته است.

در دانشگاه "ویرجینیا تک" هم از هفت اکتبر تا هفته گذشته، از میان دو هزار و ۴۸۳ تست دریافت شده، تست ۱۱۵ دانشجو و یک پرسنل مثبت شده است.