تاریخ : 1399,چهارشنبه 30 مهر03:28
کد خبر : 373847 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

افزایش ۴۵ درصدی تست‌های مثبت ابتلا به کرونا در لرستان

استاندار لرستان گفت: شاهد افزایش حدود ۴۵ درصدی تست‌های مثبت ابتلا به کرونا در استان هستیم که نشان از وضعیت فوق العاده شیوع این بیماری دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی لرستان روز سه شنبه با حضور استاندار لرستان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

استاندار لرستان در حاشیه این جلسه گفت: در جلسه امروز گزارش کاملی از وضعیت بیماری کرونا در استان، امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ارائه شد.

سید موسی خادمی تصریح کرد: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان در انجام تست‌های غربالگری کرونا و شناسایی مبتلایان به این بیماری با توجه به آمارها، قابل قبول است.

وی اظهار داشت: گزارش هزینه‌های بالایی که برای مقابله با این ویروس، درمان بیماران و خرید تجهیزات و امکانات از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و به آن پرداخته شد.

استاندار لرستان افزود: گزارش جامعی در مورد آمار بهبودی‌ها، مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا به تفکیک شهرستان‌های استان ارائه شد که این آمار از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌ها در طی هفته‌های اخیر حکایت دارد

خادمی با تشریح شرایط کنونی لرستان به لحاظ بیماری کرونا گفت: با اوج گیری شیوع کرونا در هفته‌های اخیر، شاهد افزایش حدود ۴۵ درصدی تست‌های مثبت بوده ایم که نشان از وضعیت فوق العاده این بیماری در استان دارد.