تاریخ : 1399,چهارشنبه 30 مهر15:46
کد خبر : 373898 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

اگر اهل کانادا نیستید، پس چطور کسب و کارتان را در کانادا راه‌اندازی کنید؟

شروع کار در کانادا ممکن است در ابتدا طاقت فرسا به نظر برسد. چند مرحله برای این فرآیند وجود دار، بنابراین کمک می کند تا مرحله به مرحله انجام شود. این راهنما برای کمک به تحقق رویای کارآفرین شدن شما طراحی شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» آیا شما فردی غیرکانادایی می باشید که در کشور خودتان کسب و کار دارید و می خواهید در کشور کانادا یک کسب و کار راه بیاندازید؟ یا قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارید؟ آیا غیرکانادایی هستید که می خواهید شرکت جدیدی در کانادا تاسیس کنید؟ پس توصیه ها و اطلاعات مهم ما را در این رابطه بخوانید. قبل از شروع کسب و کار در کانادا، لازم است چند گام مهم را بررسی و مطالعه کنید. ثبت مالیات فروش و دریافت مجوز کسب و کار یکی از شرایط الزامی پیش روی شماست.

اگر اهل کانادا نیستید، پس چطور کسب و کارتان را در کانادا راه‌اندازی کنید؟

گسترش کسب و کار به کانادا

گسترش کسب و کار در کانادا برای کسب و کار خارجی معتبر چندان سخت نیست: هر استان روند و هزینه های ثبت خاصی برای ثبت شرکت مازاد استان دارد. به عنوان مثال اگر غیرکانادایی هستید که شرکتی در هند داشتید و می خواهید کسب و کاری را در آنتاریو راه اندازی کنید، باید به عنوان شرکت سهامی مازاد استان در آنجا ثبت نمایید.

برای ثبت شرکت مازاد استان، به یک نماینده حداقل 18 ساله یا بیشتر که ساکن آنتاریو باشد نیاز دارید یا آن شرکت باید دفتر ثبت شده ای در آنتاریو داشته باشد.

دقت کنید که گرچه آنتاریو در این مثال یک استان محسوب می شود، اما تمام مناطق و استان های کانادا دارای الزامات و مقررات یکسان است. برای شروع کسب و کار در کانادا، باید با ثبت احوال استان مورد نظر تماس بگیرید و روند مورد نیازشان را طی کنید. اگر می خواهید در بیش از یک استان کسب و کارتان را انجام دهید، باید کسب و کار جدیدی را به صورت جداگانه در هر استان ثبت نمایید.

از سوی دیگر اگر کانادایی نیستید و قصد تاسیس شرکت در کانادا دارید، و از قبل هم کسب و کار محرزی در کشور خودتان نداشته اید، برای این کار باید چندین مرحله را پشت سر بگذارید.

کسب و کار را در کانادا از طریق مهاجرت شروع کنید

اولاً اگر می خواهید در کانادا زندگی کنید، باید به عنوان مهاجر کار درخواست بدهید. این تنها راهیست که می توانید هم در کانادا کسب و کارتان را آغاز کنید هم در کانادا زندگی کنید.

وقتی به اطلاعات مهاجرت کانادا از شهروندی و مهاجرت کانادا نگاه می کنید، دو نوع برنامه مهاجرت کاری می بینید: برنامه ویزای استارت آپ، و برنامه برای خویش فرمایان.

برای حضور در برنامه ویزای استارتاپ کانادا، می بایست:

  • کسب و کار واجد شرایط داشته باشید
  • نامه پشتیبانی از یک سازمان مشخص داشته باشید (گروه های سرمایه گذاری مخاطره ای، سرمایه گذاران فرشتگان، یا مراکز رشد تجاری)
  • گذراندن شرایط زبانی (مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه)
  • استطاعت مالی برای زندگی در کانادا قبل از شروع کسب و کار و درآمدزایی

برای حضور در کانادا به عنوان خویش فرما، می بایست:

  • تجربه کافی در ورزش یا فعالیت های فرهنگی داشته، بتوانید نقش مهمی در زندگی ورزشی یا فرهنگی کانادا داشته باشید.

سایر عواملی که در برنامه خویش فرمایی مهاجرت به کانادا اثر گذار است، عبارتند از میزان تحصیلات، سن، میزان سازگاری و مهارت های زبانی. باید قادر به صحبت، شنیدن و نوشتن به زبان انگلیسی یا فرانسه باشید تا واجد شرایط حضور در کانادا باشید.

شروع کسب و کار بدون زندگی در کانادا

اگر به کانادا مهاجرت نکرده اید و شهروند یا مهاجر کانادا نیستید (منظور وضعیت سکونت دائمی)، باز هم می توانید در کانادا شرکت داشته باشید. نکته مهم درک این مطلب است که قوانین مربوط به اینکه چه کسی واجد شرایط آغاز کسب و کار در کاناداست، توسط خود استان های کانادا تعیین می شود و در هر استان یا منطقه ای متفاوت است.

به عنوان مثال، استان بریتیش کلمبیا (B.C) منعطف ترین قوانین را برای کسب و کارهای غیرساکنین کشور دارد. در این استان، هر کسی می تواند واحد تجاری افرادی، مشارکتی یا ثبت شرکت داشته باشد.

برای راه اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا، می بایست:

  • آدرس فیزیکی واقعی برای کسب و کار خود داشته باشید (صندوق پستی کفایت نمی کند)
  • مجوز کاری صحیح از اداره شهروندی و مهاجرت کانادا داشته باشید
  • درخواست سرمایه گذاری را داده باشید (طبق قانون سرمایه گذاری کانادا، افراد غیرکانادایی که می خواهید صاحب کسب و کاری در کانادا شود یا کسب و کاری کاملاً جدید در کشور به پا کند، باید این قانون را رعایت کند. آن ها باید اطلاعیه یا درخواست خود را به منظور بررسی نزد شرکت بگذارند).
  • سپس آمادگی گذراندن مراحل را برای شروع کسب و کار را در کانادا خواهید داشت.

اگر می خواهید کسب و کاری در استان یا منطقه دیگر شروع کنید، باید مقررات آن استان را بررسی کنید. اگر آن ها اجازه راه اندازی این کار را به غیرکانادایی ها نمی دهند، می بایست واحد تجاری یا شرکت را با مهاجرین ساکن یا شهروندان کانادایی به صورت مشترک راه اندازی کنید.

واضح است که به عنوان یک فرد غیرکانادایی، اگر به دنبال مشارکت با فرد دیگری هستید، آن فرد باید مهاجر ساکن یا شهروند کانادایی باشد.

برای ثبت شرکت، باید قانون شرکت سهامی کسب و کار آنتاریو را رعایت کنید:

«حداقل 25 درصد مدیران باید ساکن کانادا باشند (اگر 25 درصد مدیران کل تعداد افراد نباشند). وقتی شرکت سهامی کمتر از چهار مدیر دارد، حداقل یک نفر باید شهروند و ساکن کانادا باشد.»

اگر شرکت تضامنی (شراکتی) در کانادا تاسیس کرده اید، باید در استان یا منطقه ای که کسب و کار را آغاز می کنید، ثبت کنید. با اداره ثبت احوال استان تماس بگیرید و روند قانونی مورد نظر را طی کنید. اگر شرکتی که آغاز کردید یک شرکت سهامی باشد، باید در خصوص یکپارچگی کسب و کار به صورت فدرال یا استانی تصمیم بگیرید.

بیشتر بدانیم: قیمت خرید ملک در استانبول 2020

حقایقی در رابطه با شروع بیزینس در کانادا

اگر اهل کانادا نیستید، پس چطور کسب و کارتان را در کانادا راه‌اندازی کنید؟

کانادا برخی محدودیت ها و مقررات را برای شروع کار در این کشور وضع کرده است. با این حال، طبق پروژه تجارت بانک ملی، در سال 2016 به عنوان سومین مکان برای شروع تجارت در جهان رتبه بندی شد.  ثبت شرکت فقط به یک روش و به طور متوسط 5 روز طول می کشد.

همه مشاغل نیاز به ثبت ندارند.

در سیستم ثبت شرکت در کانادا شرکت با مسئولیت محدود (LLC) و یا ساختارهای شرکت سهامی خاص وجود ندارد.

بیشتر مشاغل کوچک در کانادا با کمتر از 5000 دلار شروع به کار کرده اند.

برنامه تامین وام مشاغل کوچک مدتهاست که به عنوان یکی از مهمترین برنامه های تامین مالی استارتاپ ها و مشاغل مستقر در کانادا شناخته می شود.

اگر اهل کانادا نیستید، پس چطور کسب و کارتان را در کانادا راه‌اندازی کنید؟

بیشتر بخوانیم: شرایط و هزینه اخذ پاسپورت ترکیه

گام به گام برای راه اندازی یک کسب و کار در کانادا

شروع کار در کانادا ممکن است در ابتدا طاقت فرسا به نظر برسد. چند مرحله برای این فرآیند وجود دار، بنابراین کمک می کند تا مرحله به مرحله انجام شود. این راهنما برای کمک به تحقق رویای کارآفرین شدن شما طراحی شده است.

1- شروع با  یک ایده تجاری خوب

فرقی نمیکند در کانادا باشید و یا هر جای دیگری ، یک تجارت موفق با یک ایده خوب شروع می شود. مهارت های خود را پیدا کنید، ترندهای روز را بررسی کنید، به دنبال روش هایی برای بهبود شرایط موجود و یا کمک به چیزی جدید در بازار باشید. ایده خود را کاملا آزمایش کنید و هزینه جدی برای آن صرف کنید.

2- یک بیزینس پلن بنویسید

بهترین راه برای آزمای ایده شما تبدیل آن به یک طرح تجاری است. بیزینس پلن این امکان را به شما میدهد ک همه چیزی در مورد صنعت، محصولات و بازار را برای تجارت خود کاملا بررسی کنید.

3- برای کسب و کار خود یک نام تجاری انتخاب کنید

داشتن نام تجاری هم با ملاحضات قانونی و هم با بازاریابی همراه است.

4- نوع مالکیت تجاری خود را انتخاب کنید

برای راه اندازی مشاغل در کانادا، فقط 3 شکل اصلی مالکیت تجاری وجود دارد: مالکیت انفرادی، مشارکت و شرکت.

5- منبع تامین مالی مشاغل خود را پیدا کنید

6- مجوزهای تجارت را دریافت کنید

7-برای HST/GST ثبت نام کنید

8- ثبت نام برای مالیات فروش استانی (در صورت نیاز)

9- کارمند برای شرکت خود استخدام کنید

10- برای تجارت خود بازاریابی کنید

بیشتر بدانیم : اخذ اقامت یونان چگونه است و چه شرایطی لازم دارد؟

نتیجه نهایی

اگر غیرکانادایی و به دنبال شروع کسب و کار و زندگی در کانادا هستید، باید به کانادا مهاجرت کنید یا برای تشکیل یک تیم به سراغ یک یا چند کانادایی بروید. تنها راه زندگی دائم در کانادا و فعالیت کاری، مهاجرت به کاناداست.


کد خبرنگار : 16