تاریخ : 1399,شنبه 03 آبان17:50
کد خبر : 374043 - سرویس خبری : صنفی آموزشی

درخواست جمعی از دانشجویان دکتری از رئیس دانشگاه آزاد و کمیسیون آموزش؛

۵ راهکار دانشجویان برای حل مشکل آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد

در قسمتی از این نامه آمده است: علاوه بر تمام مصائب و دشواری‏‌ها جهت اخذ پذیرش مدرک زبان با کسب نمره بالای ۵۰ بخصوص برای وروهای ۹۸ در این برهه زمانی بیماری که جهت کسب نمره مقعول از شهرستان به مراکز استان مراجعه نموده تا بتوان در ازمون ept شرکت نموده که پیش شرط شرکت در ازمون جامع می باشد در غیر اینصورت تا کسب نمره زبان مشخص شده دانشجو از تحصیل باز می مانند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد خطاب به رئیس این دانشگاه و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نامه‌ای پیرامون اخذ پذیرش مدرک زبان نوشتند. در بخشی از این نامه آمده است: در چنین شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه بخشنامه جدید و غیر اصولی کار را بیش از پیش برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد بخصوص ورودی های ۹۸  سخت تر کرده است.  مانع بزرگی به نام آزمون زبان ept که به صورت کاملا غیر استاندار برگزار می شود سد بزرگی در برابر دانشجویان برای ادامه تحصیل است.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ریاست محترم کمیسیون آموزش مجلس جناب آقای دکتر منادی
رییس محترم دانشگاه آزاد جناب آقای دکتر محمد مهدی طهرانچی


با سلام و احترام

همانگونه که استحضار دارید شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین سیر صعودی روند ابتلا و نامشخص بودن زمان خاتمه‌ی آن، موجب رکود اقتصادی در سراسر جهان گردیده است که ملت شریف ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شایان ذکر است که در این بازه‌ی زمانی و به علت پاندمی ویروس کووید-۱۹ و از سوی دیگر مدت مدیدی است که مشکلات عدیده‌ی اقتصادی حاکم بر ایران با وجود تحریم‎ها و در شرایط کنونی کشور که تأمین نیازهای اساسی و اولیه‌ی زندگی برای اکثریت خانواده‌ها امری دشوار است.

در این میان دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد که تمام این رویدادها خارج از حوزه‌ی اختیار و اراده‌ی اوست، علاوه بر تمام مصائب و دشواری‏‌ها جهت اخذ پذیرش مدرک زبان با کسب نمره بالای ۵۰ بخصوص برای وروهای ۹۸ در این برهه زمانی بیماری که جهت کسب نمره مقعول از شهرستان به مراکز استان مراجعه نموده تا بتوان در آزمون ept شرکت نموده که پیش شرط شرکت در آزمون جامع می باشد در غیر اینصورت تا کسب نمره زبان مشخص شده دانشجو از تحصیل باز می مانند. این مسائل نتیجه‌ای جز آسیب‏‌های شدید روحی و روانی،  بازماندن از ادامه تحصیل و در نهایت اتلاف سرمایه و سال‏‌های عمر، ارمغان و دستاورد دیگری برای دانشجو نخواهد داشت. در چنین شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی با ارائه بخشنامه جدید و غیر اصولی کار را بیش از پیش برای دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد بخصوص ورودی های ۹۸  سخت تر کرده است.  مانع بزرگی به نام آزمون زبان ept که به صورت کاملا غیر استاندار برگزار می شود سد بزرگی در برابر دانشجویان برای ادامه تحصیل است.

از این رو برای حل مشکلات دانشجویان دکتری و دوری از چرخه فرسایشی تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه آزاد پیشنهادات زیر ارائه می شود:

۱/ آنلاین نمودن آزمون ept برای جلوگیری از پیشگری کرونا مانند  تمام دروس تخصصی دیگر

۲/ در صورت  اتخاذ آزمون حضوری اضافه نمودن حوزه های بیشتر در شهرستان که دانشجو برای شرکت در یک آزمون مجبور نباشد تا مرکز استان مراجعه کند

۳/ برگزار کردن آزمون در دانشگاه های مربوطه هر شهر به صرف اینکه برای یک آزمون دانشجو مجبور نباشد به مراکز استان ها در رفت امد باشد در این ایام بیماری

۴/ پذیرش نمره ۴۰ برای شرکت در آزمون جامع برای ورودی های ۹۸ مانند تمامی ورودی های ماقبل

۵/استاندارد کردن آزمون ept، کاهش نمره قبولی حداقل ۴۵ و مشخص کردن منابع آزمون


کد خبرنگار : 38