تاریخ : 1399,شنبه 10 آبان13:18
کد خبر : 374605 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

آخرین وضعیت تحصیل و بازگشت دانشجویان خارجی در ترم کرونایی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل درباره بازگشت و نحوه تحصیل دانشجویان خارجی دانشگاه‌های ایرانی در سال تحصیلی جدید گفت: تعداد زیادی از این دانشجویان خواستارتحصیل مجازی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین سالار آملی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت تحصیل و بازگشت دانشجویان خارجی دانشگاه‌های ایرانی با توجه به اینکه حدود سه‌چهارم این دانشجویان در دوران کرونا به کشورهای خودشان بازگشته‌اند، گفت: تعداد زیادی از این دانشجویان خواستار تحصیل مجازی هستند.

وی ادامه داد: بنابراین دانشگاه‌ها مشغول مهیا کردن شرایط برای ادامه تحصیل مجازی دانشجویان خارجی هستند، این دانشجویان می‌توانند وارد پرتال دانشگاه خود شده و مانند دانشجویان داخل به صورت مجازی تحصیل کنند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل درباره پذیرش دانشجویان مجازی خارجی در سال تحصیلی جاری نیز گفت: درخواست‌هایی در این خصوص ارائه شده و دانشگاه‌ها در حال بررسی و پذیرش این دانشجویان هستند.

وی ادامه داد: در هر صورت تغییر آموزش دانشگاه‌ها از حالت سنتی به حالت مجازی در تمام دنیا رخ داده است و تمام دانشجویان در سراسر جهان در حال وقف دادن خود با این شیوه هستند.

به گزارش مهر، در نخستین روزهای شیوع کرونا در ایران، حدود ۱۵۰۰۰ نفر از دانشجویان خارجی دانشگاه‌های داخل به کشور خود بازگشتند.