تاریخ : 1399,چهارشنبه 14 آبان16:08
کد خبر : 375095 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

حمله سگ‌های ولگرد به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مدتى است که شاهد حمله سگ‌ها به اینترن‌هاى بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در مسیر پاویون به بخش هستیم و پیگیر رفع این مشکل خواهیم بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یاشار فلاحتی، دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرگزارى دانشجو، در خصوص وضعیت اینترن هاى بیمارستان شهید محمدی بندر عباس گفت: ١٢ آبان ماه (حدود ساعت ٢٢) در مسیر پاویون اینترن هاى دانشگاه به بخش بیمارستان، یک سگ به یکى از دختران دانشجوى اینترن حمله ور شده و همین امر موجب وارد آمدن آسیب هایى به زانو و دست و آرنج چپ او مى شود.

فلاحتی افزود: محیط مذکور از نظر روشنایی ایراداتى دارد و تقریبا بعد از غروب آفتاب براى عبور از این مسیر، ناچاریم از چراغ قوه استفاده کنیم و در اغلب مواقع، چراغ‌های روشنایی این محل سوخته یا کار نمی‌کنند و با توجه به دور بودن پاویون از بیمارستان، این مسیر بسیار خلوت است و هر چند وقت یکبار شاهد حمله سگ‌ها به اینترن‌ها در این محل هستیم.

دبیر شورای صنفی دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: این مسائل در حالی اتفاق می‌افتند که مشکلات مربوط به آن را، بار‌ها از جانب شورای صنفی دانشکده پزشکی به اطلاع مسئولان رساندیم و مسئولان بیمارستان از دور بودن پاویون، نبود اتاق رست در بخش، عدم تامین امنیت در مسیر پاویون، وجود سگ‌ها و... با خبر هستند.

وى افزود: هر بار با وجود همکاری و هماهنگی مسئولان بیمارستان، هنگام نیاز به تصمیم نهایی و قطعی از جانب رئیس بیمارستان مانع تراشی هایى صورت مى گیرد. به گونه‌ای که در جلسه ١١ آبان ماه ریاست بیمارستان با شورای صنفی دانشکده پزشکی، رئیس بیمارستان در پاسخ به مشکلات سگ‌ها گفتند: سه بار اقدام به جمع آوری سگ‌ها کرده ایم، اما بازگشته اند و این‌ها با توجه به آشنا بودن فلور نورمال بیمارستان محسوب شده و گاز نمی‌گیرند و بی خطر اند و باید با آنان کنار آمد.

فلاحتی اظهار کرد: از زمان تغییر ریاست بیمارستان تقریبا تمامى پیگیری‌های ارجاع داده شده به رئیس بیمارستان بدون نتیجه مانده و در چند ماه اخیر با اضافه شدن مشکلات کرونا، مسائل دانشجویان بسیار حاد شده به گونه‌ای که جهت حل شدن موارد با توجه به تعاملات و همکاری‌های معاون آموزشی و رئیس دانشگاه با شورای صنفی دانشکده پزشکی، نیازمند ورود ایشان است که همواره با ورودشان مسائل خاتمه و مشکلات حل می‌شوند.

وى با بیان اینکه بعد از بروز حادثه مذکور معاون آموزشی دانشگاه قول پیگیری و حل شدن موضوع را در کوتاه‌ترین زمان دادند، ابراز کرد: به عنوان نماینده دانشجویان و مدافع حقوق آنان، به هیچ عنوان تا پاسخگو شدن مسئول و رسیدن به نتیجه مطلوب دست از پیگیری برنخواهیم داشت و قاطعانه از حقوق دانشجویان که اکنون امنیت جانی شان در خطر است دفاع خواهیم کرد.