تاریخ : 1399,جمعه 16 آبان23:27
کد خبر : 375295 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

آمار امروز کرونا در ایران / تهران در وضعیت قرمز

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۰۹ هزار و ۹۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۴۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران، اظهار کرد: از دیروز تا امروز (جمعه، شانزدهم آبان) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۸۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۲۳۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

او افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۶۳ هزار و ۸۰۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۲۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۳۷ هزار و ۴۰۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: خوشبختانه تاکنون ۵۰۹ هزار و ۹۵۲ نفر از بیماران، بهبود یافته  یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۴۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

او ادامه داد: تا کنون ۵ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری تصریح کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.