تاریخ : 1399,شنبه 17 آبان14:36
کد خبر : 375348 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه انتقادی بسیج دانشجویی پردیس شهید عباسپور به جهانگیری

بسیج دانشجویی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور با ارسال نامه‌ای به معاون اول دولت، ضمن یادآوری شعارهای دولت دوازدهم از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور در این دولت انتقاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور با ارسال نامه‌ای به معاون اول دولت، ضمن یادآوری شعارهای دولت دوازدهم از وضعیت مدیریت اقتصادی کشور در این دولت انتقاد کرد.

متن نامه مذکور به شرح زیر است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ

جناب آقای اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری

سلام علیکم همان طور که مستحضرید، کشور در طول کمتر از هشت سال ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید، سه جهش تورمی و بالا رفتن نرخ دلار و افزایش قیمت کالا و مسکن را شاهد بود. از دست‌آورد‌های اقتصادی دولت دوازدهم بعد از خروج آمریکا از برجام و در دوران سخت تحریم‌های همه جانبه غرب و همچنین مستولی شدن بیماری کرونا بر کشور، می‌توان تخصیص حدود چهل میلیارد دلار به ارز چهار هزار و دویست تومانی که تقریبا هیچ یک از اقلامی که با این نرخ ارز وارد شدند با این قیمت به‌دست مردم نرسیدند و تنها باعث ایجاد رانت‌ها و اختلاس‌های میلیاردی از بیت المال گردید، تخصیص یک و نیم میلیارد تومان ارز دولتی برای واردات نهاده‌های روغنی در صورتی که مردم این روز‌ها از کمبود روغن در فروشگاه‌ها شکایت دارند، تخصیص دو و نیم میلیارد دلار ارز برای واردات نهاده‌های دامی در صورتی که در بازار شاهد قیمت‌های بالا برای اقلام گوشتی که جزو کالا‌های اساسی و ضروری مردم می‌باشند و مدام قیمت‌های آن در حال نوسان است، اضافه کردن روزانه دومیلیارد تومان به نقدینگی کشور و رساندن میزان نقدینگی به مرز سه هزار میلیارد تومان، اشاره کرد. آیا این‌ها تنها با دعاکردن درست می‌شود یا تصمیمات درست دولت شما؟!

دولتی که قرار بود در طول صد روز با کلید آقای روحانی مشکلات اقتصادی مردم را حل کند با یک تصمیم غلط برای مذاکره با کشور‌های غربی، کلید رفع مشکلات اقتصادی کشور را در حرف‌های مقامات ارشد کاخ سفید و به نتیجه رسیدن مذاکرات دید و باعث شد تولیدکنندگان هر روز به امید به نتیجه رسیدن مذاکرات تولید خودشان را کم و یا متوقف کنند و اینگونه هم به آن‌ها و هم به مصرف کننده آسیب رسید. امروز هم مانند گذشته تنها چشم به سیاست خارجی دوخته‌اید و با نسبت دادن تمام مشکلات کشور به کاخ سفید، در فکر تبرئه خود هستید.

حال آنکه شما می‌توانستید با اصلاح نظام مالی و متعادل کردن دخل‌و خرج دولت، جلوگیری از فساد‌های بزرگ در بدنه دولت و دستگاه‌های اجرایی و تلاش برای افزایش تولید در کشور به وعده هایتان جامه عمل بپوشانید. مردم ایران تنها باید برای مسئولین‌شان دعا کنند که خداوند به آن‌ها صبر در مقابل هوای نفس عطا کرده و به دل‌هایشان نور علم، تقوا و حکمت بتاباند. بلکه مسئولین بتوانند برای این مردم رنج‌دیده که تمام بار انقلاب را به دوش می‌کشند و تنها خواسته‌شان این است که هر مسئولی فارغ از حزب و جناح فقط به دنبال رفع مشکلاتشان باشد قدمی بردارند.

امروز ما برای شما دعا می‌کنیم که در فرصت باقی مانده سیاست‌های غلط گذشته خود را رها کرده و مصداق یک مدیر مومن انقلابی کمر به حل مشکلات مردم ببندید تا در روز قیامت و در پیشگاه پروردگار، رو سیاه و سرافکنده نباشید. باشد که خداوند متعال به همه ما بصیرت و افتخار خدمت به ملت شریف و سربلند ایران را عطا بفرماید؛ و من الله التوفیق و علیه التکلان.

بسیج دانشجویی پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور


کد خبرنگار : 38