تاریخ : 1399,شنبه 17 آبان16:25
کد خبر : 375381 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

اخذ رتبه پیمانکاری، مراحل و مدارک از 0 تا 100

داشتن مدرک کارشناسی با رشته های تحصیلی منطبق با آیین نامه رتبه بندی، برای حداقل دو سوم اعضای هیات مدیره نیز از دیگر شرایط اخذ رتبه 5 پیمانکاری در تهران می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای داشتن شرکتی که بتواند پروژه های پیمانکاری بگیرد نیازمند داشتن یک شرکت ثبت شده در اداره ثبت شرکت ها هستید یا یک سری شرایط دیگر که در اینجا برای شما کامل توضیح می دهیم. اخذ رتبه 5 پیمانکاری در کلیه استان های کشور تابع آیین نامه های سازمان برنامه و بودجه کل کشور می باشد ولی گاها مشاهده می شود در برخی استان ها قوانینی در حال اجرا می باشد که در استان های دیگر موضوعیت ندارد ولی به طور کلی شرایط در کل کشور تا حد زیادی یکسان می باشد.از این نظر با توجه به تجارب سال های اخیر، اینگونه بنظر می رسد که شرایط اخذ رتبه پیمانکاری در تهران در مقایسه با استان های دیگر به دلیل سریعتر بودن فرآیند ها راحت تر می باشد.

اخذ رتبه پیمانکاری

شرایط اخذ رتبه 5 پیمانکاری در تهران

همنطور که گفته شد در بعضی موارد ممکن است شرایط اخذ رتبه در استان ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد لذا ما شما را در این مقاله  با نحوه اخذ رتبه 5 پیمانکاری در تهران آشنا خواهیم کرد.

اولین قدم جهت اخذ رتبه، داشتن یک شرکت ثبت شده (سهامی خاص یا مسئولیت محدود) با موضوع فعالیت مرتبط با تخصص درخواستی شما در اداره ثبت شرکت های استان تهران و یا شهرستان های تابع تهران می باشد. علاوه بر ثبت شرکت، شرکت می بایست دارای کد اقتصادی و آدرس معتبر نیز باشد.هرچند در پروسه اخذ رتبه بازدیدی از محل شرکت بعمل نمی آید ( بازید در مرحله اخذ کد اقتصادی قطعی می باشد). ولی داشتن تلفن ثابت برای دفتر مرکز شرکت در هر صورت الزامی می باشد.

داشتن مدرک کارشناسی با رشته های تحصیلی منطبق با آیین نامه رتبه بندی، برای حداقل دو سوم اعضای هیات مدیره نیز از دیگر شرایط اخذ رتبه 5 پیمانکاری در تهران می باشد.شرکت متقاضی می بایست دارای حداقل  یک نفر با مدرک تحصیلی زمینه ( با توجه به تخصص درخواستی ) با حداقل 7 سال سابقه مفید و مرتبط در هیات مدیره خود باشد و اگر قرار باشد این فرد به تنهایی کل امتیاز را جهت اخذ رتبه به دست آورد لاجرم می بایست دارای سمت مدیر عاملی باشد. لیکن در صورتی که امتیاز آوران شرکت چند نفر باشند، مهندس زمینه می تواند فقط عضو هیات مدیره شود.قابل ذکر است در هر صورت مدیر عامل می بایست دارای مدرک کارشناسی ( زمینه، مرتبط و یا غیره مرتبط) بوده و یکی از اعضا امتیاز آور باشد.این بدان معنی است که حداقل سه سال سابقه کار مرتبط در 4 سال اخیر داشته باشد.

مزایای اخذ رتبه 5 پیمانکاری در تهران

در صورتی که مرجع صادر کننده رتبه پیمانکاری شرکت شما سازمان برنامه و بودجه استان تهران باشد، این امکان را دارید که در پروژهای عمرانی در سطح استان تهران شرکت کرده و نسبت به سایر شرکت ها در اولویت قرار داشته باشید.اخذ تسهیلات از بانک ها و موسسات مالی واقع در استان تهران نیز از دیگر مزیت های اخذ رتبه می باشد.

مراحل اخذ رتبه 5 پیمانکاری در تهران

قبل از اینکه مراحل اخذ رتبه 5 پیمانکاری در تهران را توضیح دهیم بهتر است بدانید برای این کار چه مدارکی لازم است لذا مدارک لازم جهت اخذ رتبه 5 پیمانکاری به شرح زیز می باشد:

  • مدارک ثبت شرکت با موضوع پیمانکاری شامل اساسنامه، روزنامه های رسمی، اظهارنامه ثبتی ( شرکت های از نوع سهامی خاص) ،تقاضا نامه و اظهارنامه ثبتی ( شرکت های از نوع مسئولیت محدود)
  • کد اقتصادی و قبض تلفن دفتر مرکزی
  • مدارک هویتی سهامدارن و اعضا هیات مدیره
  • سوابق تحصیلی اعضا هیات مدیره
  • سوابق کاری اعضا امتیازآور و مدیر عامل
  • سوابق کاری شرکت ( در صورت وجود)

اگر محل ثبت شرکت شما در استانی غیر از تهران می باشد می توانید با انتقال آن به تهران، رتبه پیمانکاری خود را از سازمان برنامه و بودجه استان تهران اخذ نمایید. برای این کار لازم است با تنظیم صورت جلسه تغییر آدرس شرکت ، پرونده ثبت شرکت شما به اداره ثبت شرکت های تهران منتقل گردد و شماره ثبت جدید برای شرکت صادر و در روزنامه رسمی و روزنامه کثرالانتشار درج شده باشد.

بعد از تهیه مدارک فوق لازم است ابتدا اقدام به ثبت نام اولیه در سامانه ساجات کرده تا بعد از تایید اهلیت هیات مدیره و نیز آدرس دفتر مرکزی، یک شناسه و رمز عبور دائمی برای شرکت شما صادر گردد.

در مرحله بعد اطلاعات لازم طبق آیین نامه ها و وحدت رویه ها در سامانه ساجات وارد و مستندات مربوط به هر یک در قسمت مربوطه الصاق گردیده و در صورتی که واریزی های دولتی را انجام داده باشید پرونده جهت کارشناسی اولیه ارسال می گردد.

در صورتی که شرایط شرکت شما جهت اخذ رتبه 5 پیمانکاری در تهران طبق آیین نامه باشد و مسندات لازم را هم به درستی تهیه و ارسال کرده باشید، تاییده اول برای پرونده ی اخذ رتبه 5 پیمانکاری شما صادر خواهد شد در این صورت لازم است مستندات و فرم های مرحله دوم را تهیه و تکمیل کرده و به محل سازمان ارسال نمایید تا در صورت تطابق با مستندات مرحله اول و نیز آیین نامه و وحدت رویه ها، تاییده های دوم الی پنجم صادر و در نهایت رتبه 5 پیمانکاری برای شرکت شما چاپ و در اختیار مدیرعامل قرار گیرد دراین مرحله نام و مشخصات شرکت شما و همچنین رتبه اخذ شده و نیز ظرفیت آزاد و اشغال شده شما در سایت ساجار قابل استعلام خواهد بود.

منبع: rotbebandi.co


کد خبرنگار : 38