تاریخ : 1399,پنجشنبه 22 آبان14:17
کد خبر : 375967 - سرویس خبری : فناوری اطلاعات

پیشنهاد ویژه «خبرنامه دانشجویان ایران» در هفته سوم آبان؛

معرفی ۵ لپ تاپ متناسب با جیب دانشجویی +قیمت

این مدل مجهز به یک پردازنده‌ی Core i3 8145U ‌با فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز و 4 مگابایت حافظه‌ی نهان (کش) است. استفاده از این پردازنده‌ی مرکزی علاوه‌بر توان پردازشی مناسب برای امور روزمره، میزان مصرف انرژی را به‌خوبی کاهش داده که در میزان نگهداری شارژ باتری تاثیر قابل توجهی دارد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آموزش مجازی در این روزها روی «بورس» است، و فرآهم کردن ابزار حضور در این فضا، اهمیت آن را نیز چندبرابر کرده است. «لپ تاپ» یکی از این ابزارها است، وسیله ای که  هم مسیر با افزایش قیمت ها به «قله» خود رسیده است و تقریبا می توان گفت در بازار فعلی قیمت لپ تاپ با جیب دانشجو همخوانی ندارد. اما به هر حال بسیاری از دانشجویان هستند که به ناچار برای حضور در کلاس های آنلاین این وسیله را تهیه کنند. به همین بهانه 5 لپ تاپ با قیمت مناسب جیب دانشجویی در ادامه معرفی شده است.

1-  لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل VivoBook X540YA - MMRR//  حدود قیمت 10 میلیون تومان
لپ‌تاپ‌های سری X‌ «ایسوس» به نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت محسوب می‌شوند. این محصولات معمولا با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند. یکی از این محصولات «X540YA» است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس یک بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد ۲۷میلی‌متری، تنها ۲ کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است. از صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ و پنل TFT با کیفیت Full HD در ساخت آن استفاده شده است. در مدل X540YA از تکنولوژی‌های اختصاصی ایسوس مثل Splendid و Eye Care استفاده شده است که باعث می‌شود چشم خسته نشود. بلندگوهای این محصول از سری SonicMaster است که می‌توان تجربه‌ی صدایی باکیفیت و واضح را از آن انتظار داشت.

کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و علاوه‌بر پورت‌های معمولی مثل LAN, VGA, USB 3.1, USB 2.0‌ یک پورت جدید USB Type-C Gen 1 هم دارد که در حال حاضر روی لپ‌تاپ‌های میان‌رده کمتر دیده می‌شود. این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی AMD Carrizo E1-6010، پردازشگر گرافیکی Radeon R2 Graphics و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار یک ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. باتری ۳سلولی لیتیوم‌یون آن تا ۵ ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد.

بیشتر بخوانید// پیشنهاد ویژه «خبرنامه دانشجویان ایران» در هفته سوم کرونایی بهار

2-  لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - INC// حدود قیمت 11 میلیون تومان
بدون شک «لنوو» (Lenovo) ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی داشته و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ «IdeaPad 330‌» هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. این محصول شرکت لنوو ظاهری ساده و یک‌دست، اما رضایت‌بخش دارد و لکه، کثیفی و اثرانگشت را کمتر به خود جذب می‌کند. این دستگاه حدود 23 میلی‌متر ضخامت و 2200 گرم وزن دارد که نمی‌توان از آن‌ها به‌عنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات هم‌رده نام‌برد، اما در کل برای جابه‌جایی کار را سخت نمی‌کنند.

معرفی ۵ لپ تاپ متناسب با جیب دانشجویی +قیمت

صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده قیمتی انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی 15.6‌اینچی و کیفیت‌ HD ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند. تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد، اما از طرفی برای فرمان‌های چند لمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. پورت‌های هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری، کاملا ایدئال هستند. با‌وجود قیمت اقتصادی، سخت‌افزار به‌کاررفته در‌ IdeaPad 330‌ نمونه‌ی خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک می‌توان روی آن‌ حساب باز کرد. پردازنده‌ی مرکزی‌ Celeron N4000 اینتل، 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی ازجمله قطعات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ لنوو هستند. با‌وجود این قطعات کم‌مصرف و استفاده از یک باتری دوسلولی با ظرفیت ۳۰ وات‌ساعت، این لپ‌تاپ با هر بار شارژ حدود پنج و نیم ساعت در شرایط تماشای فایل ویدئویی روشن خواهد ماند. درکل‌ IdeaPad 330‌ لنوو یک محصول خوش ‌قیمت با کاربری عمومی و کیفیت ساخت متوسط است و می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند لپ‌تاپی برای انجام امور معمول روزمره خود تهیه کنند، گزینه مناسبی باشد.

3-  لپ تاپ 15 اینچی ایسوس مدل VivoBook X543MA - 624// حدود قیمتی 11 میلیون تومان
لپ‌تاپ‌های سری X‌ «ایسوس» به‌نسبت کارایی و کیفیت، قیمت مناسبی دارند و جزو پرطرفدارترین محصولات این شرکت هستند. این محصولات معمولاً با مشخصات سخت‌افزاری مختلف و در طرح‌ها و رنگبندی‌های متنوعی عرضه می‌شوند تا پاسخ‌گوی نیاز کاربران مختلف باشند. یکی از این محصولات «X543MA» است که مثل مدل‌های قبلی تماما از پلاستیک ساخته شده است؛ اما کیفیت و استحکام آن حس بدنه‌ی آلومینیومی را القا می‌کند. این لپ‌تاپ با وجود ضخامت بدنه‌ی تقریبا زیاد 27میلی‌متری، فقط حدود 2 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل برای حمل‌ونقل دائمی گزینه‌ی مناسبی است. از صفحه‌نمایش 15.6اینچی و پنل TFT با کیفیت Full HD و روکش مات در ساخت آن استفاده شده است.

بلندگوهای این محصول از سری SonicMaster است که می‌توان صدایی باکیفیت و واضح را با آن تجربه کرد. کیبوردهای جزیره‌ای با کلیدهای بزرگ و پد لمسی یک‌تکه با حساسیت زیاد و امکان استفاده از فرمان‌های لمسی، باعث شده است این محصول یک ابزار کارآمد برای انجام تمام کارهای روزمره باشد. رابط‌های کاربری و پورت‌ها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورت‌های معمولی مثل USB 3.0 ,USB 2.0‌ و LAN این مجموعه را تشکیل می‌دهد. این مدل مجهز به پردازنده‌ی مرکزی Intel Celeron 4000، پردازشگر گرافیکی 500 Intel HD Graphics بدون حافظه‌ی گرافیکی مجزا، 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک است که برای کاربری عمومی مناسب است. باتری 3سلولی لیتیوم‌یون آن تا 5 ساعت توان روشن نگه‌داشتن دستگاه را دارد. درمجموع لپ‌تاپ X543MA ایسوس را می‌توان محصولی با طراحی شیک و با امکانات قابل‌قبول دانست که برای انجام امور روزمره در محیط کار یا خانه گزینه‌ی بسیار خوبی است.

4-  لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - NXC// حدود قیمت 11 میلیون تومان
 لپ‌تاپ‌های سری Ideapad 330 ساخت شرکت «Lenovo» از محصولات حرفه‌ای این شرکت هستند که سخت‌افزارهای قوی و امکانات متعدد دارد. یکی از مدل‌های این سری «Ideapad 330 - NXC» است و یک لپ‌تاپ 5ا اینچی است.این لپ تاپ دارای بدنه‌ی باریک‌تر و وزن سبک‌تری است.

لنوو برای قطعات سخت‌افزاری این دستگاه از پردازنده‌ی مرکزی قدرتمند Intel Celeron-N4000 ساخت شرکت اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی INTEL UHD Graphics 600 استفاده کرده است.

5-  لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل ThinkPad E590 - E// حدود قیمت 15 میلیون تومان
شرکت «لنوو» سری لپ‌تاپ‌های محبوب ThinkPad پانزده اینچی خود را با نام «ThinkPad E590» را روانه‌ی بازار کرده است. این محصولات خوش‌ساخت به دلیل کیفیت خوبی که دارند، جزو محصولات رده‌ی کاربری صنعتی لنوو محسوب می‌شوند که البته برای استفاده‌های خانگی، اداری و حرفه‌ای هم مناسب هستند. سری جدید این لپ‌تاپ از لحاظ ساختار کلی بدنه و شکل ظاهری نسبت به نسل قبلی تغییرات چندانی نداشته و از همان پلاستیک مشکی مات همیشگی ساخته شده است.لپ تاپ E590 جزء سری های میان رده صنعتی شرکت لنوو قرار دارد و در حال حاضر یکی از پرفروش ترین لپ تاپ سری Thinkpad این شرکت محسوب می شود که در سال 2019 رونمایی شد. این لپ‌تاپ جایگزین سری پرفروش E580 شده و با سخت‌افزار مطلوب و استحکام بدنه بالا روانه بازار شده است. ضخامت این دستگاه کمتر از 2 سانتی‌متری و وزن دستگاه حدود 2.1 کیلوگرم است.

این مدل مجهز به یک پردازنده‌ی Core i3 8145U ‌با فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز و 4 مگابایت حافظه‌ی نهان (کش) است. استفاده از این پردازنده‌ی مرکزی علاوه‌بر توان پردازشی مناسب برای امور روزمره، میزان مصرف انرژی را به‌خوبی کاهش داده که در میزان نگهداری شارژ باتری تاثیر قابل توجهی دارد.  وجود 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 هم از دیگر ویژگی‌های این محصول است. حافظه‌ی داخلی هم نمونه‌ای یک ترابایتی از نوع هارددیسک است که برای ذخیره‌کردن حجم قابل توجهی از اطلاعات، گنجایش کافی را دارد.

* گزارش از سیدعلی جعفری


کد خبرنگار : 16