تاریخ : 1399,چهارشنبه 28 آبان00:05
کد خبر : 376508 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تقدیر از رئیسی برای احقاق حقوق خانواده

اهمیت پیگیری مسائل دادگاه خانواده در جهت ایجاد تحولی متناسب برای کاهش دعاوی خانوادگی، تحقق عدالت و تامین حقوق طرفین که نوید بخش بازنگری در قوانین وضع شده برخلاف اقتضائات فطری حقوق خانواده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» در نامه ای انجمن علمی دانشجوئی حقوق پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع) و انجمن علمی دانشجوئی فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه الزهرا، از رئیس قوه قضائیه در راستای اهتمام ایشان به احقاق حقوق خانواده، تقدیر شد.

متن نامه به شرح زیر می باشد:

 

باسمه تعالی


حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم قوه قضاییه

باسلام واحترام

انتصاب شایسته جنابعالی، بر مسند دستگاه قضا نفس تازه‌ای در روح عدالتخواهی دمیده و انگیزه‌ی مضاعفی برای مبارزه بامفاسد را رقم زده است و برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفین، یقیناً موجب دلگرمی مردم خواهد بود.

نظر به اقدامات اخیر حضرتعالی و باتوجه به اهمیت پیگیری مسائل دادگاه خانواده در جهت ایجاد تحولی متناسب برای کاهش دعاوی خانوادگی، تحقق عدالت وتامین حقوق طرفین که نوید بخش بازنگری در قوانین وضع شده برخلاف اقتضائات فطری حقوق خانواده است، این مجال را مغتنم شمرده و برخود وظیفه دانستیم که ضمن قدردانی از سعی و تلاش حضرتعالی برای ایجاد دستگاهی زیبنده‌ی گام دوم انقلاب اسلامی، بر  لزوم بازنگری و تدوین قوانین، جهت ایجاد بستری مناسب برای حضور موثرتر بانوان تراز انقلاب اسلامی تحت راهبردها و سیاست گذاری های کلان مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف حقوقی و قضایی تاکید ورزیم.

امید که باعنایت الهی و هم‌افزایی سایر دستگاهای ذیربط، این حرکت سرعت یافته و گام های سازنده ای درجهت پیشبرد اهداف عالی اسلامی برداشته شود.

ومن الله توفیق

انجمن علمی دانشجویی حقوق پردیس خواهران دانشگاه امام صادق(ع)

انجمن علمی دانشجویی فقه ومبانی حقوق اسلامی دانشگاه الزهرا

نامه به رئیسی


کد خبرنگار : 91