تاریخ : 1399,دوشنبه 03 آذر14:18
کد خبر : 376999 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

گره‌گشایی دانشجویان بسیجی سمنان از مشکلات مردم در ایام کرونایی

مسئول اقدامات جهادی بسیج دانشجویی سمنان به تشریح فعالیت‌های بسیج در دوران کرونایی پرداخت و گفت: به دنبال تهیه اقلام ضروری جهیزیه نوعروسان به کمک سپاه شهرستان هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، کرونا اگر هزاران آفت و ناسازگاری را در بین مردم رواج داد، باب خیرخواهی و کار‌های جهادی را به نحوی دیگر گشود. دانشجویان در سراسر کشور به انجام امور خداپسندانه پرداختند و با رسیدگی به اوضاع محرومان تلاش برای کمک به انسان‌ها کردند. بسیج دانشجویی استان سمنان نیز از این قائله جدا نماند. دانشجویان بسیجی این استان در قالب گروه‌های جهادی دانشگاهی به انجام فعالیت‌های جهادی برای دستگیری از مردم یا کمک به تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در بحران کمبود اقلام بهداشتی کردند.

سعدالدین، مسئول اقدامات جهادی بسیج دانشجویی سمنان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص اقدامات دانشجویان جهادگر سمنانی در ایام کرونایی می‌گوید: بعد از توصیه‌ها و فرمایشات رهبر انقلاب در مورد ورود دوباره جهادگران به عرصه مقابله به کرونا، ۴ گروه در بحث کمک به کادر درمان در سمنان و شاهرود راه اندازی شد که جهادگران این گروه‌ها در زمینه‌های بهیاری بیماران و تهیه آبمیوه و غذا برای مبتلایان به کرونا در حال فعالیت اند.

سعدالدین ادامه می‌دهد: دو گروه از دانشجویان نیز در زمینه نذر خون در قالب کار تحقیقاتی و اهدای خون پرداخته اند. کارگروه پژوهش و فناوری نیز با راه اندازی اتاق وضعیت کرونا، با همکاری علوم پزشکی سمنان، سپاه شهرستان و مراکز بهداشت به تهیه پرسشنامه و بررسی مشکلات مردم در زمینه بیماری و معیشت، به صورت محله‌ای پیگیر رفع این مشکلات هستند.

مسئول اقدامات جهادی بسیج دانشجویی سمنان می‌گوید: همچنین جهادی‌ها در شهرستان‌های سمنان و شاهرود به توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده در محلات آسیب پذیر پرداخته اند.

وی یادآوری می‌کند: البته پویش نذر ماسک نیز از سمت دانشجویان بسیجی پیگیری می‌شود. در این پویش جهادگران با تهیه ماسک با قیمت‌های کمتر به توزیع آن در بین مردم اقدام می‌کنند. در یک کارگروه دیگر، بحث اهدای وام به خانواده‌های نیازمند مورد بررسی قرار گرفت و با شناسایی ده مورد به آن دسته افرادی که مشاغشان با توجه به اوضاع کرونایی تحت الشعاع قرار گرفته بود، مبلغی تحت عنوان وام اهدا شد.

سعدالدین می‌گوید: مسئله‌ای که هنوز اجرا نشده و بسیجیان به دنبال آن هستند،  تهیه اقلام ضروری جهیزیه نوعروسان است که با هماهنگی سپاه شهرستان در حال انجام است.