تاریخ : 1399,دوشنبه 03 آذر17:10
کد خبر : 377022 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در لایو اینستاگرامی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با حجت الاسلام لواسانی مطرح شد؛

سکوت به معنای اقدام علیه موجودیت نظام/ منطق اشرافیت مدرن علتِ تبعیض و بی‌عدالتی است

حجت الاسلام لواسانی در این گفتگو اظهار داشت: دچار محافظه‌کاری بی‌مورد و مصلحت‌اندیشی توهمی هستیم؛ این اقدامات نه تنها دفاع از نظام نیست بلکه ضربه‌ای مهلک‌تر از دشمن به جان نظام است؛ با لاپوشانی، حقیقت تغییر نمی‌کند. ما نیاز به پالایش نظام داریم، نظامی که از مردم است و برای مردم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی که هنوز پرونده آسیه پناهی، پیرزن کرمانشاهی که سال گذشته به خاطر تخریب سرپناهش دق کرد و از دنیا رفت، مشخص نشده و یا حداقل اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته است، بار دیگر حادثه‌ای شبیه به آن در بندرعباس که به خودسوزی زن بندرعباسی منجر شد. این خودسوزی نیز بعد از تخریب سرپناه وی و بی خانمان شدن فرزندانش شکل گرفت.

کارگروه مبارزه با فساد و تبعیض بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر دیروز یکشنبه ۲ آذر، در لایو اینستاگرامی با عنوان «چرا بندرعباس‌ها تکرار می‌شوند؟ مسئله چیست؟» گفتگویی با حجت‌الاسلام لواسانی، امام جمعه لواسانات انجام داد که در ادامه می‌خوانید؛

حجت الاسلام لواسانی، امام جمعه لواسانات درخصوص این حادثه گفت: زنی بی‌نوا توانایی مالی نداشته و در خانه محقّری وابسته به دولت سکونت داشته است؛ از نظر قانونی خلاف بوده و بعد از حکم تخلیه و تخریب دادگستری، با قساوت شهرداری حکم تخریب اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: پس از تخریب از زن بیچاره دل‌جویی می‌کنند؛ تنها این ماجرا بُعد رسانه‌ای پیدا کرده است. ریشۀ تبعیض کجاست؟ بقیۀ آلونک‌ها چه می‌شوند؟ ویلاهای چند هزار متریِ حریم جنگل‌ها و رودخانه‌ها نیز حکم تخریب می‌گیرند؟! ما دشمنانی داریم که دنبال بهانه می‌گردند تا تمامیت نظام را زیرِ سؤال ببرند. نباید ضعف‌ها را نادیده بگیریم، اقتضای انقلابی‌گری توجیه نیست، فریاد است؛ سکوت در چنین موضوعاتی اقدام علیه موجودیت نظام است.

امام جمعه لواسانات با بیان اینکه رهبری به کرّات فرمودند در عدالت عقب ماندیم، گفت: رسانه‌ها نقش مؤثری را در حرکت حاکمیت به سمت عدالت بازی می‌کنند؛ مسئولان با وجود رسانه پرقدرت که معضلات را رسانه‌ای می‌کند، جرئت خطا پیدا نمی‌کنند. صداوسیما در این قضیه منفعل عمل کرد و فضای مجازی نقش‌آفرینی کرد.

حجت الاسلام لواسانی اظهار داشت: دچار محافظه‌کاری بی‌مورد و مصلحت‌اندیشی توهمی هستیم؛ این اقدامات نه تنها دفاع از نظام نیست بلکه ضربه‌ای مهلک‌تر از دشمن به جان نظام است؛ با لاپوشانی، حقیقت تغییر نمی‌کند. ما نیاز به پالایش نظام داریم، نظامی که از مردم است و برای مردم.

وی در خصوص بی‌عدالتی‌هایی که در جامعه وجود دارد، بیان کرد: منطقی که موجب تبعیض و بی‌عدالتی می‌شود، منطقِ سرمایه‌داری نولیبرال و اشرافیتِ مدرن است. یک دهه بعد انقلاب طبقه مسلط جدید به نام نومنافقان پدید آمد؛ قوانین را باید طوری تنظیم کرد که مناسبات را به نفع اکثریت مردم محروم طبقات پایین جامعه تغییر دهد.

امام جمعه لواسانات گفت: اصلاحات را از خودمان شروع کنیم. با منطق اشرافیت و تبعیض مبارزه کنیم، این وظیفۀ انقلابی ما است؛ همه در ایجاد وضعیت موجود مقصر و مسئولیم. مبارزه با غیر ریشۀ فساد و تبعیض، تنها اصلاح روبنایی و چیدن شاخ و برگ است.

وی در پایان گفت: مجلس باید ابتدا با شفافیت خود به دنبال تهیۀ قوانین شفاف برای اصلاح نظام مالیاتی و قوانین بانکی باشد؛ همه باید از حاکمیت سؤال کنیم. این دقیقاً مصداق امر به معروف و نهی از منکر است. موجودیت نظام را مردم شکل می‌دهند پس باید از اول تا آخر مسائل مهم کشور حضور داشته باشند.


کد خبرنگار : 38