تاریخ : 1399,دوشنبه 03 آذر20:46
کد خبر : 377046 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

صدور بلیط برای مسافران پس از «استعلام کرونا»

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل گفت: با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، بلیط مسافران اتوبوس‌ها پس از استعلام کرونا از طریق کد ملی و اطمینان از سلامت آن‌ها صادر می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ کلیم‌الله وثوقی عصر امروز در جریان بازدید از پایانه مسافری اردبیل اظهار کرد: وضعیت سلامت مسافران ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بررسی شده و پس از استعلام و در صورت سالم بودن بلیط صادر خواهد شد.

وی افزود: مسؤولان شرکت‌های مسافربری قبل از صدور بلیط باید وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کد ملی وی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام کنند.

ارایه خدمات به بیماران کرونا ممنوع است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل ادامه داد: پیرو مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، از امروز ۳ آذر تا اطلاع ثانوی، ارایه هرگونه خدمات مسافرتی به افرادی که مبتلا به این بیماری باشند و دوره قرنطینه را رعایت نکنند، ممنوع است.

وثوقی با اشاره به اجرای دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کلیه پایانه‌های مسافری استان، بیان کرد: گندزدایی و ضدعفونی ترمینال‌ها و ناوگان عمومی مسافربری استان اردبیل تا شکست کامل این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت.

وی گفت: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط شرکت‌های حمل‌ونقل و استفاده مسافران از ماسک لازم بوده و مورد تاکید است.