تاریخ : 1399,شنبه 08 آذر11:24
کد خبر : 377445 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

نحوه صحیح انتخاب سرور مجازی(vps)

سرور مجازی انواع مختلفی دارد که بر اساس سیستم عامل و موقعیت جغرافیایی آن دسته بندی می‌شود که در ادامه مهمترین و البته کاربردی‌ترین نوع سرورهای مجازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» سرور مجازی جزء کلماتی است که ممکن است در شرکت‌ها، ادارات و محیط‌های اداری زیاد به گوشتان خورده باشد. اما اصلا سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟ سرور مجازی در اصل مخفف عبارت Virtual Private Server (VPS) است که معنی لغوی آن سرور مجازی خصوصی است. سرور مجازی در اصل بخشی از یک سرور اختصاصی است. به این صورت که سرور اصلی به صورت مجازی به چند بخش تقسیم می‌شود. این سرور از لحاظ هزینه‌ای بسیار ارزان‌تر از سرور اختصاصی بوده و کاربردهای فراوانی نیز دارد و بستر مناسبی برای سایت‌هایی با مصرف زیاد و یا متوسط است. از سرور مجازی می‌توان برای سرویس‌هایی همچون میل سرور، دیتابیس سرور و وب سرور و حتی کنترل و بهبود عملکرد سیستم‌ها استفاده نمود. یکی از کاربردهای اصلی سرور مجازی انجام کارهایی است که به اینترنت پرسرعت با ترافیک بالا نیاز دارند. همچنین بعنوان عامل ارتباط ثانویه و رمزنگاری اطلاعات نیز استفاده می‌شود.

نحوه صحیح انتخاب سرور مجازی(vps)

انواع سرور مجازی

سرور مجازی انواع مختلفی دارد که بر اساس سیستم عامل و موقعیت جغرافیایی آن دسته بندی می‌شود که در ادامه مهمترین و البته کاربردی‌ترین نوع سرورهای مجازی را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • سرور مجازی لینوکس (با امکان نصب انواع توزیع‌های لینوکس)
  • سرور مجازی ویندوز (با امکان نصب سیستم عامل‌ ویندوز سرور)
  • سرور مجازی اختصاصی (با منابع کاملا اختصاصی از قبیل CPU , RAM و )
  • سرور مجازی اشتراکی (با منابع سخت افزاری اشتراکی)
  • سرور مجازی ابری (با ساختاری متفاوت به منظور بالا رفتن سطح کارایی، پایداری، امنیت و …)
  • سرور مجازی ایران ( VPS هایی که در دیتاسنتر های داخلی میزبانی می‌شوند)
  • سرور مجازی خارج ( VPS هایی که در دیتاسنتر های خارج از ایران میزبانی می‌شوند)

نحوه صحیح انتخاب سرور مجازی(vps)

معیارهای انتخاب یک سرور مجازی مناسب

یکی از اولین گام‌ها برای خرید سرور مجازی مشخص کردن موقعیت جغرافیایی سرور است زیرا سرور مجازی را می‌توان هم در ایران و هم در خارج از ایران خریداری کرد. اما سرور مجازی که در ایران وجود دارد به دلیل سرعت بالا و پینگ تایم کمتر بیشتر از سرورهای مجازی خارج از ایران طرفدار دارد. بعد از انتخاب لوکیشن سرور مجازی حال باید یک شرکت هاستینگ (شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سرور مجازی) را انتخاب کنید. یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سرور مجازی هاستیدا می‌باشد که خدمات پس از فروش و پشتیبانی این شرکت می‌تواند در هر نقطه از مسیر کمک راه شما باشد.

برای خرید سرور مجازی بهتر است سخت افزار و پورت اتصال سرور را مورد بررسی قرار دهید زیرا برند و قدرت تجهیزاتی که استفاده می‌شوند در عملکرد سرور تأثیر مستقیمی دارند. یکی دیگر از آیتم‌های مهم جهت خریداری سرور مجازی داشتن کنترل پنل مدیریتی است. شما بعنوان مدیر سرور باید بتوانید در هر ساعت از شبانه روز سرور خود را خاموش، روشن و ریستارت کنید بدون اینکه نیازی به هماهنگی با تیم پشتیبانی باشد. همچنین نباید محدودیتی برای نصب مجدد سیستم عامل‌های مختلف داشته باشید. هاستیدا تمامی این خدمات را با بهترین قیمت و با کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد.

نحوه صحیح انتخاب سرور مجازی(vps)

با دیگر خدمات هاستیدا آشنا شوید

  • خدمات ثبت دامنه

انتخاب و ثبت دامنه در سریع‌ترین زمان ممکن برای حضور کسب و کار شما در فضای مجازی و دنیای اینترنت

  • گواهینامه SSL

این گواهینامه یکی از رایج‌ترین روش‌های تأمین امنیت سایت است که مانع از خطر سرقت اطلاعات سایت شده و اعتماد مشتریان را به همراه دارد. البته این گواهینامه علاوه بر حفظ امنیت سایت در سئو و رتبه وب سایت شما در گوگل یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

  • هاست

مجموعه‌ای از سخت افزار ها، نرم افزار ها و خطوط ارتباطی که امکان اجرای سرویس میزبانی وب را فراهم می‌کنند هاست نام دارد. شرکت هاستیدا ارائه دهنده انواع هاست و سرویس‌های میزبان مانند لینوکس، وردپرس و ... است.

  • سرور مجازی و اختصاصی

این شرکت انواع سرور های مجازی را با بالاترین سرعت و سرور های اختصاصی را با امکاناتی از قبیل نصب تمامی نسخه‌های ویندوز سرور، توزیع‌های لینوکس و مجازی ‌سازهایی چون ESXi در اختیار مشتریان خود در داخل و خارج از ایران قرار می‌دهد.


کد خبرنگار : 16