تاریخ : 1399,شنبه 08 آذر15:54
کد خبر : 377494 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

اهداف رژیم صهیونیستی پس از شهادت فخری‌زاده؛

تروریسم سیستماتیک علیه دانشمندان ایرانی

حضور بازرسان آژانس در کشور ما و اجرای سخت ترین شیوه های نظارتی بر تاسیسات هسته‌ای در حالی انجام می‌شود که اسرائیل با وجود دارا بودن کلاهک‌های هسته‌ای هیچ‌گاه مورد تحریم قرار نگرفته و یا تحت رژیم های سخت بازرسی نبوده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استفاده از ابزار ترور و حذف فیزیکی شخصیت‌های تاثیرگذار حریف از مهم‌ترین ابزارهای اساسی رژیم نامشروع اسرائیل در جهت اجرای سیاست‌های خود می باشد.

این رژیم در طول حیات خود بارها از این روش استفاده کرده است. ترور رهبران جنبش های آزادیبخش فلسطینی، حزب الله لبنان و دانشمندان هسته‌ای ایرانی و مصری نمونه‌هایی از تروریسم سیستماتیک دولت اسرائیل بوده است.

شهادت دکتر محسن فخری زاده معاونت وزارت دفاع در امور توسعه و فناوری تازه‌ترین اقدام این رژیم برای اعمال قدرت و در دست گرفتن ابتکار عمل در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران است‌ این دانشمند ارزشمند ایرانی نقش زیادی در شکل گیری دانش هسته‌ای در ایران داشته و به گفته مسئولان وزارت دفاع از دست‌اندرکاران ساخت واکسن کرونا بوده است.

نام وی در میان ۵۰۰ فرد قدرتمند جهان و همواره مورد توجه دشمنان پیشرفت کشور و در لیست ترور مقامات رژیم اشغالگر قدس بود. پیشتر نیز برخی منابع خبری همچون العربیه و همچنین خبرگزاری آناتولی از اهمیت این شخصیت علمی و تلاش دستگاه اطلاعاتی اسرائیل و سازمان سیا برای ترور وی خبر داده بودند.

رژیم صهیونیستی که دارای بزرگترین زرادخانه های اتمی منطقه و از کشورهای غیر عضو ان پی تی است، برای اخلال در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان در دفعات مختلف دانشمندان ما را مورد هدف قرار داده است. حضور بازرسان آژانس در کشور ما و اجرای سخت ترین شیوه های نظارتی بر تاسیسات هسته‌ای در حالی انجام می‌شود که اسرائیل با وجود دارا بودن کلاهک‌های هسته‌ای هیچ‌گاه مورد تحریم قرار نگرفته و یا تحت رژیم های سخت بازرسی نبوده است.

ادعای جاسوسی بازرسان آژانس برای آمریکا و اسرائیل ادعای بی‌پایه و اساس نیست، چرا که نام و جزئیات فعالیت های دانشمندان هسته‌ای من جمله شهید فخری‌زاده در گزارشات تهیه شده توسط این بازرسان دیده می‌شود که نتیجه آن اشراف اطلاعاتی دشمن بر فعالیت‌های هسته‌ای کشور و سخنرانی نتانیاهو  با جزئیات کامل از این برنامه های محرمانه است!

معرفی شهید محسن فخری‌زاده و توضیحات درباره این دانشمند هسته‌ای توسط نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و عنصر گروهک تروریستی منافقین!

به نظر می رسد اسرائیل از این اقدام در دو جهت بهره برداری خواهد کرد، نخست از آن جهت که مقامات تل‌آویو با این ترور ضمن ناتوان جلوه دادن نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی توانایی نفوذ اطلاعاتی خود در منطقه را به رخ حریف خواهند کشید تا موازنه را به نفع خود تغییر دهند. از طرفی دیگر این‌ ترور حامل یک پیام مهم و استراتژیک برای طرفین درگیر در مسئله هسته‌ای است!

بایدن که از ماه‌ها قبل وعده داده تحت شرایطی به برجام بازخواهد گشت با پیروزی در انتخابات آمریکا به عملی کردن این وعده خود نزدیکتر شده است. دولت روحانی هم که با گره زدن مسائل کت با کاخ سفید و توافق برجام قصد حل مسائل را داشت با اعتماد به آمریکا طعم‌ تلخ بدعهدی را چشید و در این راه کام میلیون‌ها ایرانی را تلخ کرد!

مشکلات اقتصادی، ناامیدی، کاهش سرمایه اجتماعی نظام و بی تدبیری در حل مشکلات کشور امروز به حدی رسیده که دولت وی راهی جز دادن پالس مذاکره مجدد به طرف آمریکایی ندارد. در اینجا اسرائیل با ترور یکی از مهم ترین چهره های دفاعی و علمی کشور نشان داد هر گونه توافقی که منجر به تضمین امنیت و بقای این رژیم نشود را نخواهد پذیرفت و ایران هزینه آن را خواهد پرداخت.

سیری در توییت ها و اظهارنظرهای مقامات ارشد اسرائیلی و روزنامه‌نگاران صهیونیست نشان می‌دهد که این اقدامات بنظر ادامه دار بوده و با هدف تاثیرگذاری بر مسیر مذاکرات احتمالی آینده تهران_واشنگتن خواهد بود.

جمهوری اسلامی باید با اقداماتی فوری چون اخراج بازرسان آژانس از کشور و ارجاع شکایت به شورای امنیت سازمان ملل مراتب اعتراض خود نسبت به تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی را به جهان مخابره کند.

به موازات اقدامات دیپلماتیک نیز با توجه به حق پاسخگویی در قبال این ترور ظالمانه نسبت به آن واکنشی متناسب نشان دهد.

به اعتقاد نگارنده ادامه سیر تهدید جمهوری اسلامی توسط مقامات تل‌آویو و بی تفاوتی اروپاییان و آمریکا در قبال آن اگر با واکنش متناسب از سوی مقامات جمهوری اسلامی مواجه نگردد تبعات امنیتی و سیاسی گسترده ای خواهد داشت که بازنده آن قطعاً نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود!

گزارش از محمدابراهیم خسروی


کد خبرنگار : 38