تاریخ : 1399,یکشنبه 09 آذر15:19
کد خبر : 377609 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بیانیه‌ یک تشکل دانشجویی در پی شهادت محسن فخری‌زاده

در قسمتی از این بیانیه آمده است: طبق بند «جلوگیری و مجازات جرایم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی من جمله مامورین دیپلماتیک»، این اقدام محکوم است و بر اساس صلاحیت سرزمینی، صلاحیت شخصی منفعل و صلاحیت حمایتی ایران صالح رسیدگی به این جنایت تروریستی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران در بیانیه‌ای ضمن بررسی ابعاد شهادت محسن فخری‌زاده، خواستار مجازات عاملین این جنایت شد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

{فَمَنِ اعْتَدى عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدى عَلَیْکُمْ وَ اتَّقُوا اللّهَ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقینَ}

«(به‌طور کلى) هر کس به شما تجاوز کرد، همانند آن بر او تعدى کنید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید (و زیاده‌روى ننمایید) و بدانید خدا با پرهیزگاران است».

بزرگ‌مردی از تبار دانشمندان، "دکتر محسن فخری‌زاده" هدف حمله مستقیم تروریستی گردید و به طایفه شهدا واصل شد. بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران ضمن ابراز همدردی، این جنایت را تسلیت عرض می‌نماید.

بار دیگر پس از ترور دانشمندان هسته‌ای در سال ۱۳۸۹ و ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که ضربه‌های بسیار سختی بر پیکره‌ی ملت ایران وارد کرد، دوباره شاهد یک ترور جنایتکارانه از سوی مستکبرین جهانی در خاک این سرزمین بودیم و این در حالی است که سال‌هاست صهیونیست‌ها از شهید محسن فخری‌زاده به عنوان پدر صنعت هسته‌ای ایران نام می‌بردند و برای حذف و ترور ناجوانمردانه وی خط و نشان کشیده و حتی دو سال پیش عملیاتی ناموفق علیه وی را طراحی کرده بودند.

جنایت امروز [۷آذر۱۳۹۹شمسی] مصداقی دیگر از تروریسم بین‌المللی است.

طبق بند «جلوگیری و مجازات جرایم علیه اشخاص مورد حمایت بین‌المللی من جمله مامورین دیپلماتیک»، این اقدام محکوم است و بر اساس صلاحیت سرزمینی، صلاحیت شخصی منفعل و صلاحیت حمایتی ایران صالح رسیدگی به این جنایت تروریستی است.

سرخط این اقدام خبیثانه از آنجایی نمایان شد که در هفته‌های گذشته، مسئولان عالی کشور و دستگاه دیپلماسی در پی انتخاب رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده، با چشم‌پوشی بر تمام اتفاقات گذشته دست دوستی دراز کرده و ندای مذاکره‌ی مجدد و صلح و سازش با رژیم آمریکا سر دادند.

در این بین لازم است که به آقایان شورای عالی امنیت ملی، بالاترین نهاد امنیتی کشور، به عنوان عاملان اساسی این حادثه که با سهل‌انگاری و مصلحت‌اندیشی‌های منافقانه خود دشمن را جسورتر کردند، نکته ای را گوشزد کرد که بازدارندگی دفاعی از مهم‌ترین اصول روابط بین‌الملل و سیاست خارجه‌ی همه کشورهای جهان محسوب می‌شود و این بدین معناست که اگر خواست عمومی ملت مبنی بر انتقام سخت از جنایتکاران تروریست فرودگاه بغداد را پس از شهادت سردار عزیزمان جدی می‌گرفتند و پاسخ مناسبی به ترور شهدای هسته‌ای در سال‌های گذشته می‌دادند، اکنون دشمن به خود جرأت این را نمی‌داد که در چند کیلومتری پایتخت، دانشمند هسته‌ای کشورمان را ترور کند و بار دیگر ملت غیور ما را داغدار نماید.

اکنون بدانید و آگاه باشید، اگر اقدام قاطعانه‌ای که درخور شأن و جایگاه ملت سرافراز و شهیدپرور ایران باشد صورت نگیرد، تبعات وحشتناک‌تری در ماه‌های آینده در قلب کلانشهر تهران رخ داده و شخصیت والا و عزیز دیگری مورد هجوم قرار می‌گیرد و چه بسا که دفعات بعد خودتان گزینه‌ی روی میز ترور باشید.

بی‌شک کم‌ترین مطالبه‌ی مردم درباره این ترور، که باید به صورت رسمی در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار گرفته و در کوتاه ترین زمان ممکن به مرحله اجرا در آید، این است که همه بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به علت مشارکت در عملیات جاسوسی علیه ملت ایران اخراج گردند، جمهوری اسلامی ایران به‌طور کامل از برجام خارج شده و  به توانمندی‌های هسته‌ای محصور شده‌ پیش از برجام بازگردد و در نهایت با توجه به نص صریح قرآن مقابله به مثل انجام شود.

و در پایان خاطر نشان است که

این اقدام تروریستی، ادامه مسیر جنایتکارانه ترور فرمانده جبهه مقاومت، سپهبد شهید قاسم سلیمانی است و در صورتی که انتقام سخت در معنای حقیقی خود محقق نشود و پاسخ درخور و قاطع به این جنایت بین‌المللی داده نشود، این مسیر همچنان ادامه خواهد یافت و همچنان استکبار جهانیِ جهانخوار از ایران و ارزشمندترین فرزندانش قربانی خواهد گرفت.

ما ملت ایران از تمام مسئولین ذی‌ربط خواهان اقدام قاطع، فوری و شایسته به این جنایت تروریستی هستیم. باشد که اقدام کوبنده و مجازات اشد برای این جانیان، عبرتی باشد برای سایرین که همچنان نقشه قربانیان بعدی را در سر می‌پرورانند.

انتظار می‌رود که مسئولان وقت از این موضع انفعالی خود دست برداشته و اقدام به اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و افزایش غنی‌سازی هسته‌ای کنند و مراتب شکایت و اطلاع‌رسانی خود را به سازمان ملل متحد اعلام داشته، حقوق تضییع شده خود را در این زمینه احیا نمایند.


کد خبرنگار : 91