تاریخ : 1399,چهارشنبه 12 آذر12:43
کد خبر : 377935 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

ویژگی‌های یک خونه ایده‌آل چیست؟

داشتن امنیت و آسایش یکی از مهم ترین گزینه های یک آپارتمان ایده آل می تونه باشه. برای اینکه حریم شخصی شما حفظ بشه و یا سروصدا مزاحمتی برای شما ایجاد نکنه بهتره که خونه‌ای رو انتخاب کنید که کمترین دیوار اشتراکی رو با واحد شما داشته باشه.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» همه‌ی ما در زمان خرید خونه معیارهای مشخص شده‌ای داریم که بر اساس اون به دنبال خونه می گردیم. معیار هایی مثل:نورگیر بودن، تعداد اتاق خواب، پارکینگ و انباری و ... . اگر شما هم دوست دارید تا با ویژگی های یک خونه ایده آل آشنا بشید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی‌های یک خونه ایده‌آل چیست؟

کوچه و خیابان

کوچه و خیابون مناسب در هر محله ای حرف اول رو می زنه. شاید بودجه‌ی شما برای انتخاب یک محله خوب کافی نباشه، اما می تونید با کمی دقت بهترین کوچه و خیابون یک محله رو انتخاب کنید.

ویژگی های یک کوچه مناسب برای زندگی کردن:

  • دسترسی راحت به خیابون های اصلی
  • نزدیک بودن به سوپرمارکت و یا مراکز خرید
  • پهن بودن کوچه
  • مسکونی بودن تمام آپارتمان ها

نمای ساختمون

اولین چیزی که نظر افراد رو برای انتخاب یک خونه جذب می کنه، نمای ساختمونه!

داشتن نمای مناسب و قابل قبول می تونه تاثیر زیادی در روحیه شما داشته باشه. پس در زمان خرید و یا اجاره خانه به نمای ساختمان دقت کنید.

 

همسایه

همسایه‌ی خوب نقش مهم و اساسی در آپارتمان داره. در حدی که می تونیم بگیم همسایه‌ی خوب و بی حاشیه هم یکی از مهم ترین گزینه‌ های یک آپارتمان ایده آل می تونه باشه.

 

نورگیربودن

یک سوال پر تکرار که در زمان خرید‌ آپارتمان از یک مشاور املاک پرسیده میشه اینه که : خونش نور گیره ؟

یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی یک خونه، نورگیر بودن اون می تونه باشه. وجود نور توی خونه علاوه بر ایجاد انرژی مثبت به صرفه جویی در مصرف انرژی هم کمک می کنه و می تونه مصرف برق شما رو در طول روز کاهش بده. یکی از اصلی ترین عواملی که در نورگیر بودن خونه موثره موقعیت جغرافیایی، یعنی شمالی یا جنوبی بودن است.

وجود کمترین دیوار اشتراکی

داشتن امنیت و آسایش یکی از مهم ترین گزینه های یک آپارتمان ایده آل می تونه باشه. برای اینکه حریم شخصی شما حفظ بشه و یا سروصدا مزاحمتی برای شما ایجاد نکنه بهتره که خونه‌ای رو انتخاب کنید که کمترین دیوار اشتراکی رو با واحد شما داشته باشه.

بالکن یا تراس

این روزها که بیشتر فضای شهر رو ساختمون های بلند و سر به فلک کشیده پر کرده، داشتن یک بالکن که با گل و گلدون تزیین شده باشه خالی از لطف نیست. همچنین در خونه هایی که متراژ اون ها کمه وجود یک بالکن یا تراس می تونه کمک بزرگی در پخت و پز یا نگهداری از وسایل اضافه باشه. در نتیجه اگر به دنبال یک خونه‌ی ایده آل هستید گزینه تراس یا بالکن رو فراموش نکنید.

تفکیک فضاهای داخلی

بهترین فضای داخلی برای یک خونه، فضایی می تونه باشه که در اون هر بخشی جای مخصوص به خودش رو داشته باشه. مخصوصا سرویس بهداشتی.

اگر شما هم به دنبال یک خونه‌ی ایده آل هستید، وب سایت شابش می تونه به شما کمک کنه. فقط کافیه وارد سایت بشید و از بین هزاران آگهی، آگهی مورد نظرتون رو جستجو کنید.


کد خبرنگار : 16