تاریخ : 1399,چهارشنبه 12 آذر18:31
کد خبر : 377977 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

خشونت و نابرابری دیوان عالی آمریکا به روایت مرضیه هاشمی

مستند «قاضی درد اسکات» به تهیه کنندگی و کارگردانی مرضیه هاشمی با موضوع خشونت و نابرابری در دیوان عالی آمریکا نسبت به سیاهپوستان از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مرضیه هاشمی، مستندساز، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی‌وی، ۲۳ دی ماه ۹۷ در فرودگاه سنت لوئیس آمریکا بازداشت شد. این خبرنگار آمریکایی‌تبار پرس تی‌وی، پس از ۱۱ روز بازداشت در آمریکا بدون طرح هیچ اتهامی از زندان آزاد و به خانواده‌اش در واشنگتن ملحق شد.

«قاضی درد اسکات» از ساخته های او، روایت یک برده سیاهپوست آمریکایی است که از دادگاه دیوان عالی آمریکا درخواست آزادی کرده و طبق قانون آن زمان آمریکا مبنی بر آزادی یک زندانی با لغو قانون برده داری در آن ایالت باید آزاد می شد اما به خاطر سیاهپوست بودنش و تبعیضات نژادی آمریکا، مورد مخالفت دادگاه فوق قرار گرفت.

در این مستند به این موضوع اشاره خواهد شد که این پرونده نقطه عطفی در تاریخ برده داری و تبعیض نژادی در آمریکا محسوب می شود و تا به امروز نیز به آن توجه می شود.
خشونت پلیس در تاریخ آمریکا و مقاومت های سیاهپوستان مقابل خشونت پلیس برای رسیدن به حقوق برابر با سفید پوستان در این مستند که در فرگوسن و سنت لوئیس در ایالت میسوری و شیکاگوتصویربرداری شده، بسیار ملموس و آشکار است و اطلاعات بسیاری در این خصوص به مخاطب ارائه خواهد کرد.

مستند «قاضی درد اسکات» تولید شبکه پرس تی وی، توسط زهرا کیانی پور زبانگردانی شده و ۱۳ آذرماه ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.