تاریخ : 1399,چهارشنبه 12 آذر21:12
کد خبر : 377998 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

بازگشت مجری پرحاشیه «ثریا» به برنامه

این مستندساز اظهار کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم سوری‌ها احترام ویژه‌ای برای ایرانی‌ها قائل هستند. ما در سوریه با شگفتی نظامی مواجه شدیم. زیرا هیچ‌کس فکر نمی‌‌کرد که سوریه بماند و بعد از آن هم نوبت به ایران می‌رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محسن مقصودی در برنامه «یه روز تازه» شبکه پنج سیما گفت: مجموعه مستندهای برون‌مرزی را در روسیه، عراق، عمان و آفریقا تولید کردیم‌‌. با دیدن این مستندها تصور مردم از آفریقا و سوریه عوض شد. تمام اخبار سوریه جنگ بود در حالی که ۳ سال است که جنگ تمام شده و مردم زندگی عادی دارند. البته در زمان جنگ هم مناطقی به زندگی و اقتصاد خود مشغول بودند همانطور که الان در فلسطین هگ همینگونه است.

وی افزود: البته تعدادی از کشورهای خارجی همین تصویر کاریکاتوری را از ایران دارند. اما وقتی به ایران می‌آیند و از نزدیک همه چیز را می‌بینند تصویر ذهنی آنها عوض می‌شود. واقعا در سوریه شگفت‌زده شدیم‌، می‌دانستیم که صنعت دارد اما گمان نمی‌کردیم که بعد از جنگ هم اینطور باشند. حدود ۳ درصد از واردات سوریه سهم ایران است و در سال ۲۰۱۸، ترکیه ۲۴ برابر بازار آنجا را در اختیار داشت.

این مستندساز اظهار کرد: به برکت خون شهدای مدافع حرم سوری‌ها احترام ویژه‌ای برای ایرانی‌ها قائل هستند. ما در سوریه با شگفتی نظامی مواجه شدیم. زیرا هیچ‌کس فکر نمی‌‌کرد که سوریه بماند و بعد از آن هم نوبت به ایران می‌رسید. اما به همت جوانان سوری و رزمندگان جبهه مقاومت، نقشه داعش در منطقه تغییر کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دولت ما و سیستم بازرگانی کشور در کل واردکننده بوده است. در دولت‌های مختلف، ورودی‌های خوبی به سوریه و آفریقا نداشتیم و همه موقعیت‌هایمان را برای برجام کنار گذاشته‌ایم. در صورتی که بازار آفریقا یک بازار بکر و بی‌نظیر است و عده‌ای می‌گویند که آفریقا مال قرن آینده است.

مقصودی تصریح کرد: آقای پوتین در این مدت حداقل ۲ بار به سوریه سفر کرده است اما چرا آقای روحانی در طول این هشت سال یکبار هم به سوریه نرفته‌اند؟ خود سوری‌ها اعلام کردند که ایران بیاید و در بندر لازقیه سهم داشته باشد ما نرفتیم، از طرفی کنسولگری ایران در لازقیه و حرب آماده است اما رایزن های بازرگانی‌مان را به بهانه اقتصاد به کشور برگردانده‌ایم.

تهیه‌کننده برنامه «ثریا» در پایان درباره این برنامه گفت: برنامه زنده ثریا بعد از یکسال از یکشنبه به آنتن بر می‌گردد.

برنامه «یه روز تازه» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن می‌رود.