تاریخ : 1399,سه شنبه 25 آذر13:12
کد خبر : 379306 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

طعنه اوباما به محل تولد و ریاست جمهوری‌اش

دوشنبه شب، رئیس جمهور دودوره‌ای پیشین آمریکا، باراک اوباما در برنامه "دیلی‌شو" شبکه کمدی سنترال با مجری‌گری "تروور نوآ" ظاهر شد تا کتاب جدید خود به نام "یک سرزمین موعود" را تبلیغ کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در کلیپی که پیش از مصاحبه پخش شد، چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا به خاطر انتقاد طنزآمیز از چهره‌های عمومی نظیر دونالد ترامپ و کانیه وست که پیشنهاد ورود به کاخ سفید را مطرح کرده‌اند، مورد طنازی قرار گرفت.

نوآ، مجری دیلی‌شو در این باره به اوباما گفت: نمی‌دانم متوجه شدید یا نه، اما شما با لطیفه‌هایی که درباره مردم می‌گویید، این توانایی را دارید به آن‌ها القا کنید برای رسیدن به مهم‌ترین سمت در این کشور کاندیدا شوند.

پیش از این، اوباما به خاطر اینکه در ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید در سال ۲۰۱۱ به شوخی ترامپ را هدف گرفته بود، مقصر انگیزه‌بخشی به او برای کاندیدا شدن در سمت ریاست جمهوری بعد از چهل و چهارمین رئیس جمهور دانسته شده بود.

اوباما همچنین یک بار به کانیه وست، خواننده رپ تحت عنوان "دیوونه" اشاره کرد و افرود: اما او با استعداد است.

وست هم امسال به طور ناموفقی کاندیدا ورود به کاخ سفید شد.

اوباما با خنده به میزبان برنامه پاسخ داد: باید از افرادی که تحسین می‌کنم، بیشتر انتقاد کنم. از تو هم انتقاد خواهم کرد. گرچه تو اینجا به دنیا نیامدی... اما ظاهراً من هم توانستم از زیرش دربرم.

این اظهار نظر به ادعای مربوط به محل تولد اوباما از سوی ترامپ اشاره داشت، که مدعی شده بود اوباما در کنیا، بیرون از آمریکا، متولد شده و بنابراین از مشروعیت برای سمت ریاست جمهوری آمریکا برخوردار نیست.

اوباما، ضمن تبلیغ کتاب اخیر خود با عنوان "یک سرزمین موعود"، اعتراف کرد انتخاب شدن به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه‌پوست، ترس عمیقی را در او برانگیخته که دقیقاً همان چیزی است که دونالد ترامپ هنگام طرح این ادعا که باراک متولد آمریکا نیست و بنابراین یک رئیس جمهور نامشروع است، متوجه شده بود.