تاریخ : 1399,شنبه 29 آذر12:25
کد خبر : 379685 - سرویس خبری : یادداشت

مصطفی ساجدی

فردوسی‌پور-فروغی؛ نمونه‌ای از مدیریت فرهنگی!

یعنی موضوعی که می‌توانست همبستگی ملی ایجاد کند، به راحتی تبدیل شد به یک دو قطبی آن هم به ضرر دستگاه‌های رسمی نظام.

«خبرنامه دانشجویان ایران» مصطفی ساجدی// نمونه‌ کوچک شده از مدیریت فرهنگی و اجتماعی کشور را برایتان تعریف می‌کنم!

مدیریتی که در سه گام دشمنِ واقعیِ مردم را در نظرشان به دوست و قهرمان تبدیل می‌کند:

گام اول) عادل_فردوسی‌_پور به دلیل خروج از مدار(به تعبیر علی_فروغی مدیر شبکه) از شبکه_سه کنار گذاشته می‌شود و دیگر به او آنتن نمی‌دهند.

نتیجه = حذف یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیون و بهترین مجری از نگاه مردم

گام دوم) خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ای.اف.سی قرار است در صفحه فارسی خود، فینال لیگ قهرمانان آسیا را با گزارش فردوسی‌_پور پخش کند.

نتیجه = افزایش مخاطبان صفحه AFC از حدود ۲۰۰ هزار نفر به یک میلیون و دویست هزار نفر (تا اینجای کار)

گام سوم) نتیجه مدیریت = با این مدیریت عجیب، AFC که با حذف ناعادلانه عیسی آل‌کثیر، بازیکن کلیدی پرسپولیس، مغضوب مردم بود، اکنون با تریبون دادن به فردوسی‌پور، به قهرمان مردم تبدیل شده است.

یعنی موضوعی که می‌توانست همبستگی ملی ایجاد کند، به راحتی تبدیل شد به یک دو قطبی آن هم به ضرر دستگاه‌های رسمی نظام.

یعنی یک نفر از داخل نظام، علیه نظام و وحدت ملی عمل کرد.

پ.ن۱) مسئله این پست، وطن و منافع ملی است! نه دوقطبی‌های عادل فردوسی‌پور و یا علی فروغی!

پ.ن۲) این مدل را ببرید در مدیریت شرایط تحریمی/شرایط سیاسی

به خاطر مدیریت‌های نادرست، به راحتی ما مستحق تحریم‌ها هستیم و آمریکا حق دارد که تحریم‌مان کند.

این یعنی تبدیل دشمن واقعی مردم به دوست و قهرمان...


کد خبرنگار : 16