تاریخ : 1399,چهارشنبه 03 دي00:26
کد خبر : 380155 - سرویس خبری : دریافت کتاب

کتاب «یادگیری ماشینی؛ سفری به اعماق هوشمندی» +دانلود

اگر کمی ریزبینانه به اصطلاح یادگیری ماشینی دقت کنید ، با واژه ای به نام یادگیری ( Learning ) روبه رو خواهید شد . یادگیری در ساده ترین توصیف خود اشاره به داده های تاریخی یا مشاهدات عینی دارد که برای پیش بینی یا مشتق گیری وظایف مختلف از آن ها استفاده می شود .

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه ، یادگیری ماشینی در بسیاری از سرویس ها و حوزه ها همچون تلفن های هوشمند ، دنیای وب و از جمله رسانه های اجتماعی استفاده می شود .

جالب این که بسیاری از کاربران حتی بدون اطلاع از ماهیت آن ، به صورت غیرملموس از آن استفاده می کنند . نرم افزارهای تشخیص چهره رایج ترین مثالی است که در این زمینه می توانیم به آن اشاره کنیم .

قابلیتی که می تواند عکس دیجیتال را از تصویر انسانی تشخیص دهد . نکته ای که لازم است در این مقدمه به آن اشاره کنیم . به تفاوت دو واژه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز می گردد .

در حالی که این دو واژه کاملا متمایز از یکدیگر هستند . اما در بطن کار ، هر دو در حوزه رایانش به یکدیگر متصل می شوند .

هوش مصنوعی در نظر دارد ماشین هایی را خلق کند که با تقلید از رفتار ذهنی انسان ها به وظایف محوله رسیدگی کنند و این وظایف را همانند انسان ها یا حتی بهتر از آن ها انجام دهند .

برای این منظور ، ماشین باید قابلیت یادگیری داشته باشد . در حوزه هوش مصنوعی ، محققان در گروه های مختلف به تحقیق مشغول هستند .

دانلود