تاریخ : 1399,دوشنبه 08 دي12:55
کد خبر : 380708 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نقش پهپادهای برخاسته از «عین الأسد» در ترور شهید سلیمانی

نماینده پارلمان عراق و رئیس فراکسیون «السند الوطنی» گفت پهپادهایی که عملیات ترور فرماندهان محور مقاومت را انجام دادند، از پایگاه عین الأسد برخاسته بودند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «احمد الأسدی» نماینده پارلمان عراق در گفتگو با شبکه تلویزیونی العهد عراق جزئیاتی از عملیات ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس و «ابومهدی المهندس» معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را بیان کرد.

وی در این مصاحبه اختصاصی گفت که پهپادهای آمریکایی که در عملیات ترور فرماندهان محور مقاومت شرکت داشتند، صبح پنجشنبه (۱۲ دیماه ۱۳۹۸/‏‬ دوم ژانویه ۲۰۲۰) از پایگاه عین الأسد برخاسته بودند و تا لحظه انجام عملیات یعنی نزدیک به ۲۰ ساعت در حوالی فرودگاه بغداد مشغول گشت زنی بودند.

الأسدی در ادامه افزود که این پهپادها پس از انجام عملیات ترور فرماندهان محور مقاومت، مستقیماً به پایگاه عین الأسد بازگشته‌اند.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تصریح کرد که سفیر آمریکا در بغداد در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق گفته بود که «هدف ما سلیمانی بوده است و نه المهندس!» و با وقاحت تمام گفت که «این به منزله عذرخواهی نیست».

لازم به ذکر است که سحرگاه جمعه ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه «ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی در هنگام خروج از فرودگاه بین المللی بغداد از سوی پهپادهای آمریکایی هدف قرار گرفته و به شهادت رسیدند.