تاریخ : 1399,چهارشنبه 17 دي12:26
کد خبر : 381738 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شیوه امتحانات مجازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام شد

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شیوه امتحانات مجازی برای امتحانات پایان ترم نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را ابلاغ کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شیوه آزمون های برخط برای آزمون های پایان ترم نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به گروه های آموزشی، اساتید و دانشجویان ابلاغ شد.

بر اساس این شیوه نامه هر سؤال در یک صفحه نمایش داده خواهد شد.

در این شیوه نامه تاکید شده است به دلیل متفاوت بودن تاکسونومی بعضی سئوالات و برای جلوگیری از تضییع حقوق دانشجویانی که نیاز به بازبینی سئوالات سخت تر و یا نیازمند به تفکر بیشتر دارد، امکان بازگشت به سئوالات قبل، برای حداکثر ۱۰ درصد سئوالات به انتخاب دانشجو فراهم شود و این موضوع، مؤکدا  قبل از برگزاری آزمون به دانشجویان اطلاع داده شود.

لازم است سئوالاتی که دانشجو قصد بازگشت به آن را در محدوده مجاز (حداکثر ۱۰ درصد) دارد، حتما در سامانه با زدن تیک مشخص کند و این موضوع از طریق پیامک توسط اداره خدمات ماشینی به اطلاع دانشجویان برسد.

دانشجویان حداکثر تا ۱۰ دقیقه بعد از شروع آزمون، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

به هر سئوال زمان جداگانه اختصاص داده نمی شود و زمان کلی آزمون نیز بر اساس هر سئوال با پیشنهاد استاد درس و تایید کمیته اجرایی دانشکده تعیین می شود. با این حال، زمان برای هر سئوال چهار گزینه ای، حداقل ۴۵ ثانیه است.

لازم است مواردی که دانشجو در فرصت پایانی آزمون، نسبت به وارد کردن پاسخ سئوالات در سامانه اقدام می کند و یا بر روی یک سئوال توقف بیش ازحد دارد، توسط اداره آزمون ها رصد و استخراج شود و به دانشجویان خاطی نیز اطلاع رسانی شود که پس از بررسی، در صورت تشخیص و صلاحدید مراجع ذیربط، ضمن ابطال آزمون مربوطه، دانشجو موظف به شرکت مجدد در آزمون است.

در این شیوه نامه یادآور شده است، نسبت به اجرای مصوبه قبلی مبنی بر تحویل سئوالات توسط استاد/ مسئول درس به مرکز آزمون دانشکده/ دانشگاه در موعد مقرر و یا تایید سئوالات در بازه زمانی معین تأکید به عمل آمد. مسئولیت نظارت بر عملکرد اساتید در این زمینه مستقیما  به عهده معاونین آموزشی دانشکده ها است.

مقرر شده است اسامی اساتید/ مسئولین درس که در این زمینه کوتاهی داشته اند توسط مسئول نظارت بر آزمون های متمرکز و منطقه ای به معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارسال شود تا طبق ضوابط با آنان برخورد لازم صورت گیرد.