تاریخ : 1399,یکشنبه 21 دي11:36
کد خبر : 382058 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

عکس نوشت| «فایزر» قابل اعتماد است؟

براساس دسته بندی این وب سایت، فایزر در ۲۱ سال گذشته ۱۰ مورد تخلف مربوط به خدمات درمانی داشته که شامل ترویج محصولات دارویی تأیید نشده است و بابت آن ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۶۷۵ هزار دلار جریمه شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سخنان رهبر انقلاب در روز جمعه پیرامون ممنوعیت واکسن های آمریکایی و انگلیسی در صدر اخبار جریانات مختلف داخلی و خارجی قرار دارد؛ رهبر انقلاب در این سخنرانی فرمودند: " ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. این را من به مسئولین هم گفته‌ام، الان هم به طور عمومی میگویم. اگر آمریکایی‌ها توانسته بودند واکسن تولید کنند، این افتضاح کرونایی در کشور خودشان پیش نمی‌آمد. چند روز پیش در ظرف ۲۴ ساعت، اینها چهار هزار نفر تلفات داشتند. اینها اگر بلدند واکسن درست کنند، اگر کارخانه‌ی فایزرشان میتواند واکسن درست کند، چرا میخواهند به ما بدهند؟ خب خودشان مصرف کنند که این قدر مرده و کشته‌‌ی زیاد نداشته باشند. انگلیس هم همین جور. بنابر‌این، به اینها اعتماد نیست؛ من واقعاً اعتماد هم ندارم، نمیدانم، گاهی اوقات هست که اینها میخواهند واکسن را روی ملّتهای دیگر امتحان کنند، ببینند اثر میکند یا نمیکند. بنابر‌این، از آمریکا و از انگلیس [واکسن تهیّه نشود]."

اما پس از این بیانات خبرهای قابل تاملی در رسانه های داخلی و خارجی درباره واکسن فایزر منتشر شد؛ در همین راستا اطلاعات وب سایت Violation trackerدرباره فایزر نشان می‌دهد این شرکت از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون با بیش از ۴ میلیارد و۷۱۲ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار جریمه روبرو شده است. براساس این گزارش جریمه مذکور مربوط به ۷۴ مورد تخلف از قوانین بوده است!

براساس دسته بندی این وب سایت، فایزر در ۲۱ سال گذشته ۱۰ مورد تخلف مربوط به خدمات درمانی داشته که شامل ترویج محصولات دارویی تأیید نشده است و بابت آن ۳ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۶۷۵ هزار دلار جریمه شده است.

گاردین هم در گزارشی نوشت: طبق گزارشی در ماه دسامبر مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید در یک تماس تلفنی به رئیس سازمان غذا و دارو گفته واکسن فایزر را تأیید کند یا آماده استعفا شود. این امر پس از آن اتفاق افتاده بود که دونالد ترامپ در توییتی سازمان غذا و دارو را یک لاک پشت بزرگ، پیر و کند نامید و به استفان هان گفته بود: «واکسن لعنتی را الان توزیع کنید».

به نوشته واشنگتن پست، هشدار میدوز سبب شد سازمان غذا و داروی آمریکا زمانبندی تأیید واکسن فایزر را زودتر اعلام کند.

به همین بهانه در ادامه ده عکس نوشت درباره این واکسن آمده است:


کد خبرنگار : 16