تاریخ : 1399,پنجشنبه 25 دي20:42
کد خبر : 382634 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

موضوعات بررسی شده در آخرین جلسه‌ کمیسیون شورای عالی عتف

به گفته‌ معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گزارش عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی و سامانه تبصره ۹ در جلسه‌ی کمیسیون شورای عالی عتف بررسی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر غلامحسین رحیمی در حاشیه یکصدونودوهشتمین جلسه‌ی کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری درباره موارد مطرح شده در این جلسه گفت:کمیسیون شورای عالی عتف، دو دستور جلسه بسیار مهم داشت که اولی، ارائه گزارش عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی بود که اعضا نظرات خود را درباره‌ی آن اظهار کردند.

وی افزود: در مجموع عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی موفق ارزیابی شد و از همکاران مشغول در این صندوق، تشکر شد. حوزه‌ای که این صندوق در آن فعالیت می‌کند اول تقویت زیرساخت‌های حمایتی است که این امر در توسعه و تقویت  صندوق‌های پژوهش و فناوری استان‌ها متجلی است و دوم تسهیلاتی است که  صندوق نوآوری مستقیما در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد تا کار خود را توسعه دهند و به محصولات موردنیاز کشور دست پیدا کنند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: این صندوق وظیفه‌ی تقویت زیست‌بوم علم و فناوری را دارد که در این زمینه باید بیشتر کار کند.

رحیمی درباره دومین موضوع مطرح شده در این جلسه گفت: گزارش عملکرد سامانه تبصره ۹ نیز در این جلسه بررسی شد. قانونگذاران تصویب کردند که چهل درصد اعتبار تحقیقاتی دستگاه‌هایی که در قانون مشخص شده از طریق دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هزینه شود. در مجموع این قانون نسبتا جدید است و نیاز به سازوکارهای تقویت‌شده‌ی بیشتری دارد. تدابیری اتخاذ شد که این اعتبارات بتواند جذب طرح‌های موردنیاز دستگاه‌ها در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها شود. فکر میکنم امسال شاهد رشد جهشی در این زمینه خواهیم بود.