تاریخ : 1399,شنبه 27 دي02:40
کد خبر : 382711 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

شوک مارماهی‌های برقی به طعمه‌ها و دانشمندان

این عقیده که مار ماهی های برقی منحصراً شکارچیانی منزوی هستند را لغو کرده و ابعاد جدیدی در مورد زندگی این ماهی های کمتر شناخته شده، گشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از نیویورک تایمز، اعتقاد بر این بود که مارماهی های برقی برخلاف نامشان در واقع نوعی چاقو ماهی محسوب می‌شوند و موجوداتی منزوی هستند اما دکتر باستوس از انستیتوی ملی برزیل از مشاهداتش می گوید: توده های خشمگین مارماهی ها دسته های ماهی تترا را در   گروه‌هایی جمع کرده و آنها را با حملات الکتریکی بمباران کردند. شکار گروهی یک اتفاق نادر در میان آب شیرین است.

مطالعات دکتر باستوس و محققان موزه ملی تاریخ طبیعی Smithsonian که روز پنجشنبه در ژورنال Ecology and Evolution منتشر شد، این عقیده که مار ماهی های برقی منحصراً شکارچیانی منزوی هستند را لغو کرده و ابعاد جدیدی در مورد زندگی این ماهی های کمتر شناخته شده، گشود.

مارماهی های برقی ولتا توانایی تولید شوکهای الکتریکی به میزان ۸۰۰ ولت را دارا هستند . در ۲۵۰ سال گذشته دانشمندان معتقد بودند که همه مارماهی های برقی از یک گونه هستند اما تحقیقات نشان داد که حداقل  سه گونه از این حیوان وجود دارد.

دکتر باستوس و تیمش بیش از ۷۰ ساعت فیلم از ماهی های الکتریکی ولتا را که در انجام شکار گروهی بسیار هماهنگ بودند را تجزیه و تحلیل کردند. آنها قصد دارند برخی از این ماهی ها را از طبیعت جمع کنند تا بتوانند در مورد نحوه ارتباط این حیوانات اطلاعات بیشتری کسب کنند.


کد خبرنگار : 38