تاریخ : 1399,یکشنبه 28 دي11:53
کد خبر : 382840 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

بلاتکلیفی برگزارکنندگان جشنواره فجر!

دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان گفت: بازگشایی سینما‌ها حتی در عین وجود محدودیت‌های تردد – ساعت ۲۱ تا ۴ صبح – به نفع سینما و سینماداران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برنامه سینما معیار با موضوع بررسی نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر و حضور مردم، با حضور معین احمدیان (دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان، فعال و کارشناس رسانه‌ای) از شبکه رادیویی گفتگو روی آنتن رفت.

معین احمدیان در برنامه «سینما معیار» گفت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر توضیح دقیقی درباره علت برگزاری این جشن در پاندمی کرونا ارائه نداده‌اند.

وی عنوان کرد: مدیران فعلی و دبیر جشنواره فیلم فجر در روند برگزاری این رویداد بلاتکلیف هستند و همه موضوعات و تصمیم‌ها را به آینده موکول می‌کنند.

دبیر فرهنگی روزنامه فرهیختگان افزود: در جشنواره‌ی فیلم امسال آثار شاخصی وجود ندارند و به نظر من لیست فیلم‌های این دوره کنجکاوی مردم را تحریک نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من، مردم برای دیدن فیلم‌های امسال به سینما‌ها نمی‌آیند.

معین احمدیان تاکید داشت: برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر باید بگویند که برگزاری رویداد در این بحران چقدر ارزش و ضرورت دارد!

وی با اشاره به تعطیلی ۱۱ ماهه‌ی سینما‌های کشور، اظهار داشت: بازگشایی سالن‌های سینما در چند ماه اخیر – به طور مقطعی – باعث نشد تا مردم از سینما استقبال کنند.

این فعال رسانه‌ای افزود: از ۱۷ دی ماه ۹۹ سینما‌های حاضر در ۱۹ استان فعالیت خود را از گرفته‌اند.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم بسیاری از تهیه‌کننده‌ها و پخش‌کننده‌های سینمایی علاقه‌ای به حضور در اکران‌های امسال ندارند.

معین احمدیان اضافه کرد: مردم زمانی در سالن‌های سینما حضور پیدا می‌کنند که فیلم‌هایی جذاب و شاخص اکران شوند.

وی با اشاره به این که پاساژ‌ها از جمله اماکن خطرناک در شیوع کرونا هستند، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از پاساژ‌های تهران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

این کارشناس رسانه افزود: اهالی سینما و سینماداران مدعی هستند که پروتکل‌های بهداشتی را به دقت و جدیت رعایت می‌کنند.

وی با اشاره به موضوع ورشکستی سالن‌های سینما در دوران کرونا، اظهار داشت: بازگشایی سینما‌ها حتی در عین وجود محدودیت‌های تردد – ساعت ۲۱ تا ۴ صبح – به نفع سینما و سینماداران است.

معین احمدیان تاکید داشت: تفریح و سرگرمی مردم در پاندمی کرونا به شدت کاهش پیدا کرده است و بازگشایی سینما‌ها حتی در اوج محدودیت می‌تواند این روال را بهبود ببخشد.

وی افزود: مردم در پاندمی کرونا به ناچار فقط شبکه‌های تلویزیونی و نمایش‌های خانگی را تماشا می‌کنند.

این روزنامه‌نگار فرهنگی ادامه داد: بسیاری از پخش‌کننده‌ها به اکران آنلاین تمایل نشان نمی‌دهند و بر همین اساس سینما نمی‌تواند جایگزین خوبی برای خود پیدا کند.

وی تصریح کرد: در وضعیت فعلی مخاطب حرفه‌ایِ سینما محتوای مورد نظر خود را دریافت نمی‌کند.