تاریخ : 1399,دوشنبه 29 دي17:48
کد خبر : 382968 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

طهرانچی: نظام رتبه‌بندی ملی برای دانشگاه‌های کشور وجود ندارد

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور بر اساس نظام رتبه‌بندی ملی، گفت: در حال حاضر نظام رتبه‌بندی ملی برای دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جلسه ۲۶۱ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست دکتر محمدعلی کی‌نژاد رئیس این هیأت به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

محمد مهدی طهرانچی با بیان اینکه موضوع هم‌ترازی دانشگاه‌ها به لحاظ حقوقی و حق‌الناس حائز اهمیت است، افزود: هم‌ترازی دانشگاه‌ها باید در هیأت‌های اجرایی و مرکزی جذب با توجه به قوانین بررسی شود.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور بر اساس نظام رتبه‌بندی ملی، افزود: در حال حاضر نظام رتبه‌بندی ملی برای دانشگاه‌های کشور وجود ندارد.

طهرانچی ادامه داد: تا زمانی که نظام رتبه‌بندی ملی دانشگاه‌ها در کشور انجام نشود، موضوع هم‌ترازی دانشگاه‌ها و رعایت حقوق مردم در این مورد اجرا نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ضریب معدل و ضریب تأثیر برای همه دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت رشته به رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور تهیه شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ٢٧۶ واحد در دانشگاه آزاد از تدوین نظام رتبه‌بندی ٢۶ گانه برای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.


کد خبرنگار : 38