تاریخ : 1399,سه شنبه 30 دي20:24
کد خبر : 383129 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

چگونه با میکروب های مقاوم به دارو مبارزه کنیم؟

این تیم در مورد نوع و میزان میکروب های مقاوم در سرتاسر جهان تحقیق خواهد کرد پروفسور لوییز ریچاردسون معاون دانشگاه آکسفورد گفت: این یک هدیه فوق‌العاده سخاوتمندانه است که ما بسیار سپاسگزاریم، این یک نمونه مشارکت قدرتمند بین نهادهای دولتی و خصوصی برای رسیدگی به مشکلات جهانی است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ Ineos از بزرگترین شرکت های تولیدی جهان و دانشگاه آکسفورد در حال راه‌اندازی یک موسسه جدید پیشرو در جهان برای مقابله با مسئله رو به رشد جهانی یعنی مقاومت ضدمیکروبی است و این موسسه یک کمک ۱۰۰ میلیون پوندی به آکسفورد را برای برون رفت از این چالش در برنامه دارد.

این چالش بدون شک بزرگترین چالش اقتصادی و بهداشتی است که جهان پس از COVID-19 با آن روبروست و تخمین زده می شود که میلیاردها دلار خسارت اقتصادی در جهان را سبب خواهد شد.
این مقاومت باکتریایی در اثر سوء استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها ایجاد می‌شود. اگر در این زمینه اقدامی فوری انجام نگیرد ما به جهانی برمی گردیم که درمان‌های طبیعی مثل  شیمی درمانی در آن بسیار خطرناک بوده، زایمان یا حتی یک خراش کوچک می تواند مرگ آفرین باشد.

این رشد سریع مقاومت ضد باکتری یک روند طبیعی است، نه تنها به انسان ها صدمه می‌زند بلکه در کشاورزی نیز خطر آفرین است.

از دهه ۱۹۸۰ تاکنون هیچ آنتی بیوتیک موفقیت‌آمیز جدیدی تولید نشده است.

موسسه جدید اینوس آکسفورد از امکانات و متخصصین برجسته بین‌المللی دانشگاه آکسفورد در این زمینه استفاده خواهد کرد. دانشگاهی که پس از کشف پنی سیلین توسط فلمینگ در قرن گذشته نقش اصلی را در پیدایش آنتی بیوتیک ها ایفا کرد.

IOI پیوندهای مشترک و میان‌رشته‌ای در سراسر علوم ایجاد خواهد کرد و گروه شیمی دانشگاه را با گروه جانورشناسی در ساختمان جدید که در حال ساخت است پیوند می‌دهد. حجم عمده مصرف جهانی آنتی‌بیوتیک برای کشاورزی است.

موسسه تحقیقاتی (Ineos Oxford Institute (IOI بر روی طراحی ضدمیکروبی جدیدی فقط برای حیوانات و همچنین انسان متمرکز خواهد شد.

این تیم در مورد نوع و میزان میکروب های مقاوم در سرتاسر جهان تحقیق خواهد کرد پروفسور لوییز ریچاردسون  معاون دانشگاه آکسفورد گفت: این یک هدیه فوق‌العاده سخاوتمندانه است که ما بسیار سپاسگزاریم، این یک نمونه مشارکت قدرتمند بین نهادهای دولتی و خصوصی برای رسیدگی به مشکلات جهانی است.

سر جیم راتکلیف رییس Ineos نیز گفت: همکاری نوآورانه بین صنعت با دانشگاه و دولت اکنون برای مبارزه با   Antimicrobial Resistance  
 (AMR)[مقاومت ضد میکروبی] بسیار مهم است.

جراح دیوید سوییتنام مشاور آکسفورد نیز گفت: از دست دادن این هدیه گرانبها نشانه بازگشت به دوران پیش از آنتی‌بیوتیک است، در زمان بیماری جهانگیر کووید ۱۹ دیدیم که تنها راه نجات از چنین بحران‌هایی ایجاد زمینه های درخشان علمی است.

کمک مالی Ineos یکی از بزرگترین کمک های مالی است که تاکنون به یک دانشگاه انگلستان پرداخت شده است.


کد خبرنگار : 93