تاریخ : 1399,چهارشنبه 01 بهمن12:21
کد خبر : 383188 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعتراض دانشجویان انگلیسی به شرایط آموزش آنلاین

گروهی از دانشجویان انگلیسی به شرایط به وجود آمده بر اثر تداوم آموزش مجازی، "اعتراض مجازی" کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی ادامه روند آموزش از راه دور و ارائه آموزش در دانشگاه‌ها به صورت آنلاین، یک دانشجوی انگلیسی دست به اعتراض زد و برای از دست رفتن "تجربه دانشگاهی" در این دوران یک اعتراض مجازی گروهی ترتیب داد.

اعتراض"بلا انوئیزی"( Bella Enoizi) که دانشجوی دانشگاه "اکستر"( Exeter) انگلیس است، به امضای بیش از ۲۰ هزار دانشجوی دیگر رسید.

در این دادخواست دانشجویان به مسائلی چون "عملکرد بد اشتراک صفحه"، "از دست رفتن صدا" و "ضعف اتصال وای‌فای" حین آموزش آنلاین در دوران شیوع پاندمی "کووید-۱۹" اعتراض کردند و این مسائل را مانع از تجربه یادگیری خوب خود دانستند.

انوئیزی که دانشجوی سال سوم رشته ادبیات انگلیسی دانشگاه اکستر است، اظهار کرد: در این شرایط بیماری و قرنطینه، بر سلامت روان دانشجویان فشار روحی وارد شده است و وجود مشکلات مربوط به آموزش آنلاین شرایط را بدتر می‌کند.

وی ادامه داد: نباید این امر را نادیده گرفت که به دلیل شیوع "کووید-۱۹"، تک تک دانشجویان امسال با شرایط استثنایی روبه‌رو هستند.

با توجه به مشکلات و چالش‌های موجود، این گروه دانشجویان معترض خواستار رتبه‌بندی عادلانه‌تر برای دانشجویان شدند.

انوئیزی افزود: فرآیند تدریس در این دوران به نصف کاهش یافته است. همه تجربیات دانشجویی ما از بین رفته است. امتحان شفاهی در پلتفرم‌های مجازی بسیار سخت و به نوعی دلهره‌آور است.

در این اعتراض دانشجویی، دانشجویان در فیسبوک نسبت به کاهش ساعات تماس با اساتید و عدم توانایی در استفاده از منابع ضروری مانند "کتابخانه" معترض شدند و نبود این منابع را به عنوان یک عامل تاثیرگذار جدی بر عملکرد علمی خود تلقی کردند.

دانشگاه اکستر که یک دانشگاه پژوهشی دولتی است، در واکنش به این اعتراض‌ها اعلام کرد که پس از بحث و گفت‌وگو با نمایندگان دانشجویان به دانشجویان "ضمانت بدون ضرر" می‌دهد.

این به معنای وجود یک رویکرد محکم برای رتبه‌بندی، مقایسه نمرات با سال‌های قبل و ایجاد "شبکه‌های ایمن" برای دانشجویانی است که در شهریه خود درخواست تخفیف می‌کنند.