تاریخ : 1399,شنبه 04 بهمن02:45
کد خبر : 383399 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

«هتل پرندگان» در ترکیه

با نزدیک شدن فصل پاییز و سرما هر ساله میزبان دسته‌های فلامینگو و سایر پرندگان پیش از موسم کوچ بوده و صحنه‌های زیبایی خلق می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری آناتولی، با نزدیک شدن فصل پاییز و سرما هر ساله میزبان دسته های فلامینگو و سایر پرندگان پیش از موسم کوچ بوده و صحنه های زیبایی خلق می کند.

متین اورال، شهردار آلتین اوا ترکیه  گفت: فلامینگوها معمولا در این فصل سال در این تالاب دیده نمی شوند. این پرندگان غالبا ماه ژوئن به این دریاچه آمده و در ماه آگوست نیز بازمی گردند.

این بار شاهد دسته پرجمعیتی از فلامینگوها هستیم که در این فصل از سال بی سابقه است. تعداد این پرندگان همچنان رو به افزایش است و تاکنون به هزار قطعه رسیده است.

این یک دریاچه کوچک است و هرچند ترک ها آن را هتل پرندگان می نامند، اما به خانه آنها تبدیل شده است. امسال فلامینگوها به فاصله دو ماه دوباره میهمان تالاب هرسک شدند.

علاوه بر فلامینگوها پرندگان دیگری از جمله اردک های سرسبز نیز در این تالاب به سر می برند، اما میهمانان اصلی  فلامینگوها به شمار می روند.

این تالاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل دولت  ترکیه  مسیر جاده ای که از این قسمت عبور می کرد را تغییر داده، از تمام ارکان دولت تشکر می کنم، زیرا به دستور آنها مسیر پروژه پل عثمان غازی را تغییر دادند.

مساحت این تالاب به ۱۵۰ هکتار می رسد و به دلیل تعداد و تنوع پرندگانی که در آن زندگی می کنند در مقایسه با سایر تالاب ها اهمیت زیادی دارد. امسال برای نخستین بار در ماه سپتامبر ۹۷۰ قطعه فلامینگو شمارش شده و شاهد ۲۰۱ نوع مختلف از پرندگان بودیم».