تاریخ : 1399,چهارشنبه 08 بهمن15:14
کد خبر : 383981 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

خوابگاهی از دانشگاه اراک به دانشگاه صنعتی اختصاص نمی‌یابد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اراک اختصاص بخشی از خوابگاه‌های این دانشگاه به دانشگاه صنعتی اراک را تکذیب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا بهرامی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اراک در گفتگو با دانشجو، با بیان اینکه اختصاص بخش‌هایی از خوابگاه الزهرا (س) این دانشگاه به دانشگاه صنعتی اراک صحت ندارد، اظهار کرد: براساس آمایش آموزش عالی در استان مرکزی، قرار است دانشگاه صنعتی اراک و تفرش ادغام شوند و تحت عنوان دانشگاه صنعتی استان مرکزی فعالیت کنند.

بهرامی بیان کرد: دانشگاه تفرش بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو و حدود ۳۰۰ هکتار زمین دارد؛ در حالی که دانشگاه صنعتی اراک حدود ۱۵۰۰ نفر دانشجو و حداکثر ۵۰ نفر عضو هیات علمی دارد و برای تأمین فضای دانشگاهی و خوابگاهی به شدت در تنگناست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه اراک ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر دانشگاه صنعتی اراک به تفرش منتقل شده و ادغام این دو دانشگاه در تفرش صورت گیرد، موقعیت آموزشی بهتری می‌تواند برای دانشجویان فراهم کند. از طرف دیگر دانشگاه جامع استان، یعنی دانشگاه اراک نیز در مرکز استان فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه اراک در تأمین خوابگاه برای دانشجویان خود مشکلات زیادی دارد، افزود: در دانشگاه ما حدود ۷۰۰ نفر از دانشجویان به خوابگاه نیاز دارند و ما نمی‌توانیم امکانات خوابگاهی در اختیارشان قرار دهیم.

بهرامی ادامه داد: دو واحد خوابگاه در سردشت درحال ساخت داریم که حتی اگر آن‌ها هم تکمیل شود، باز هم همه دانشجویان دانشگاه اراک را نمی‌توانیم تحت پوشش قرار دهیم؛ بنابراین امکان اختصاص فضای خوابگاهی به دانشگاه صنعتی اراک را نداریم.