تاریخ : 1399,چهارشنبه 08 بهمن19:21
کد خبر : 384028 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ستاره‌شناسان همسایه ستاره کوتوله را کشف کردند

تحقیقات تازه، وجود سیاهچاله ها را تایید کرده و اذعان می دارد از هر چیزی که پیش از این تصور می‌شده غول آساتر هستند. به پشتوانه دستیابی به این‌ موفقیت، پدیده های خارق العاده را "سیاهچاله های بسیار بسیار بزرگ" لقب داده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، سیاهچاله های بزرگ به طرز حیرت انگیزی بینشی در مورد جهان اولیه ارائه می دهند‌‌ و می توانند به کشف رمز و راز ماده تاریک کمک کنند.

تحقیقات تازه، وجود سیاهچاله ها را تایید کرده و اذعان می دارد از هر چیزی که پیش از این تصور می شده غول آساتر هستند. به پشتوانه دستیابی به این‌ موفقیت، پدیده های خارق العاده را "سیاهچاله های بسیار بسیار بزرگ" لقب داده اند.

وزن سیاهچاله های فرضی بیش از 100 میلیارد برابر جرم خورشید است. تیمی از محققان دانشگاه Queen Mary لندن می گوید این SLAB ها می توانند ابزاری قدرتمند برای درک جهان اولیه در اختیار محققان قرار دهند.

همچنین به گزارش راشا تودی ستاره مرموز "ابر سازه بیگانه" تنها نیست زیرا ستاره شناسان همسایه ستاره کوتوله را کشف کرده اند.

نظریه های فعلی حاکی از آن است که سیاه چاله های بزرگ با بلعیدن ستاره ها و گازهای اطرافشان یا ادغام با سیاه چاله های دیگر، به اندازه های اعجاب آوری می رسند. از طرف دیگر، قدمت slab ها به اوایل جهان می رسد،‌ مدت ها قبل از اینکه کهکشان ها به وجود بیایند.

از آنجا که این سیاه چاله های "اولیه" از یک ستاره در حال فروپاشی تشکیل نشده اند، آنها را می توان در طیف وسیعی از اندازه ها، از بسیار کوچک تا کاملاً بزرگ تقسیم بندی نمود.

ستاره شناس، برنارد کار، از دانشگاه کوئین مری لندن، توضیح داد: "ما قبلاً می دانستیم که سیاهچاله ها در طیف وسیعی از توده ها وجود دارند، یک سیاهچاله بزرگ با چهار میلیون توده خورشیدی در مرکز کهکشان ما قرار دارد.

"در حالی که در حال حاضر شواهدی در مورد وجود SLAB وجود ندارد، اما می توان وجود آنها را تصور کرد، همچنین ممکن است در خارج از کهکشان ها در فضای بین کهکشانی اقامت داشته باشند، با  مشاهده ی جالب توجه، این  سیاهچاله ها از طلوع جهان حتی می توانند توضیح ماده تاریک باشند، که تصور می شود درصد زیادی از جهان را تشکیل می دهد که در واقع ما نمی توانیم آن را ببینیم.

کار گفت: "SLAB ها خودشان نمی توانند ماده تاریک را تأمین کنند. اما اگر آنها به طور کلی وجود داشته باشند، این امر پیامدهای مهمی برای جهان اولیه خواهد داشت و قابل قبول است که ممکن است سیاه چاله های سبکتر این کار را انجام دهند."

تحقیقات این تیم در یادداشت های ماهانه انجمن نجوم سلطنتی منتشر شده است.

همچنین ممکن است سرانجام ذره ماده تاریک مرموز "شبح" کشف شده باشد، که به جستجوی ده ها ساله پایان می دهد.

ماده تاریک یکی از اسرارآمیزترین پدیده های کیهان است. این ماده برخلاف تمامی چیزهایی که می‌شناسیم نور را به خود جذب نمی‌کند. گفته می‌شود که حدود ۸۳ درصد کیهان از این ماده تشکیل شده است. چیزهای کمی در این مورد این ماده می‌دانیم و ابهامات ما در مورد چنین چیزی بسیار زیاد است.