تاریخ : 1399,پنجشنبه 09 بهمن17:45
کد خبر : 384103 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

مزایای شهروندی ترکیه بودن چیست؟

در صورت خرید املاک و مستغلات در ترکیه، سرمایه گذاران خارجی می توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند. ارزش ملک باید بیش از (250،000) دلار باشد و این املاک و مستغلات در مدت سه سال پس از تاریخ خرید نباید فروخته شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان از ترکیه بازدید می کنند. ترکیه دارای زیبایی های طبیعی، ارزش های فرهنگی، ساختارهای تاریخی و مزیت های جغرافیایی است. این کشور مدتهاست که در سیاست بین الملل دارای موقعیت ممتازی است. علاوه بر این، موقعیت جغرافیایی ترکیه به عنوان پلی بین دو قاره اروپا و آسیا و افزایش نفوذ در بسیاری از کشورهای همسایه، بر محبوبیت هر چه بیشتر این کشور افزوده است.

امروزه گرفتن تابعیت ترکیه و گذرنامه ترکیه بسیار آسان شده است. اخذ شهروندی ترکیه  مزایای بسیاری را به همراه دارد. افراد خارجی می توانند از طریق خرید ملک یا سرمایه گذاری به میزان دلخواه، تابعیت و گذرنامه ترکیه را بدست آورند. هر شهروند ترکیه با داشتن گذرنامه ترکیه، می تواند بدون ویزا به 77 کشور و با استفاده از ویزا به 7 کشور سفر کند.

در این مقاله، سعی کرده ایم، بطور کامل اعتبار تابعیت ترکیه و پاسپورت ترکیه در سراسر جهان، و معرفی کشورهایی که به شهروند ترکیه اجازه ورود بدون ویزا را می دهند، بپردازیم.

درجه اعتبار گذرنامه ترکیه چیست؟

در سال 2018، اعتبار گذرنامه ترکیه با 114 امتیاز در جایگاه 39 قرار گرفت، یک شهروند ترکی اجازه ورود بدون ویزا به 77 کشور، ورود بدون ویزا به 42 کشور و ورود با ویزای آنلاین در مرز به 7 کشور دنیا را دارد.

کدام کشورها به بازدیدکنندگان دارای گذرنامه ترکیه اجازه ورود می دهند؟

دارندگان گذرنامه ترکیه می توانند بدون ویزا به بیش از 77 کشور وارد شوند. کشورهایی که در این حوزه هستند:

قطر، تونس، اردن، عراق، مراکش، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، سنگاپور، هنگ کنگ، اندونزی، برزیل، آرژانتین، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، سلطنت برونئی، شیلی، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، جورجیا، پاراگوئه، صربستان، آفریقای جنوبی، تایلند، جمهوری ترکی قبرس شمالی، اوکراین و اروگوئه.

دارندگان گذرنامه ترکیه همچنین می توانند در هنگام ورود به بیش از 42 کشور از جمله کویت، بحرین، لبنان و برخی از کشورهای آفریقایی ویزا بگیرند. ویزای آنلاین را می توان برای 7 کشور مانند استرالیا و عمان با گذرنامه ترکیه دریافت کرد. قابل ذکر است که بسیاری از کشورها به دارندگان گذرنامه ترکیه تحت شرایط آسان ویزا می دهند.

اگر مذاکرات و توافق نامه های بین المللی به نتیجه مثبت بین اتحادیه اروپا و ترکیه منجر شود، و اگر ترکیه همانطور که انتظار می رود به اتحادیه اروپا بپیوندد، به عنوان یک شهروند ترکیه ایی که دارای ویزای شینگن است، حق ویزای بسیاری از کشورهای اروپایی را در آینده خواهد داشت.

چه تفاوتی بین شهروندی ترکیه با تابعیت دیگر کشورها وجود دارد؟  

ترکیه با رشد منحصر به فرد و بعنوان یک کشور مدرن با موقعیت برجسته در سطح منطقه ای و بین المللی از پروژه های زیربنایی و روبنایی، جذب سرمایه گذاری خارجی، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، صنعت در حال توسعه، تجارت و کشاورزی پشتیبانی می کند.

برنامه های استراتژیک دولت ترکیه ایجاد منابع جدیدی است که اقتصاد را قویتر کرده و ثبات و توسعه پایدار را در طولانی مدت تضمین می کند.

اهمیت استراتژیک ترکیه چیست؟

به مدت قرن ها، ترکیه پلی برای دیدار  تمدن ها و فرهنگ های مختلف بوده و به عنوان یک مسیر تجاری بسیار مهم بین شرق و غرب نقش مهمی داشته است. از این رو ترکیه از اهمیت استراتژیک منحصر به فردی بین اروپا و آسیا برخوردار است. همچنین، ترکیه دارای یک کریدور انرژی و بعنوان پروژه عظیم خط لوله انتقال نفت است. همچنین داشتن بهره وری بالا در صنعت کشاورزی و دامداری بعلت خاک حاصلخیز، دارا بودن از سه مرز دریایی و شرایط آب و هوایی معتدل از مزایای زندگی در ترکیه است.

همچنین استانبول یکی از شهرهای مهم ترکیه که بیشترین آبادانی و جمعیت را دارد. بعنوان ستاره ترکیه و یکی از مکانهای محبوب جهان اسلام در سراسر جهان بحساب می آید. این شهر از نظر طبیعت و آب و هوا بی نظیر است. علاوه بر استانبول سایر شهرهای ترکیه نیز دارای زیبایی طبیعی، سرسبزی، آب روان، ساحل و هوا پاک هستند.

مردم ترکیه نسبت به مهمانان و بازدیدکنندگان خوش برخورد و صمیمی هستند. شهروندان ترکیه با ایرانی ها  ارتباط تاریخی خوبی دارند.

شهروند ترکیه بودن چه مزایای  دارد؟

  • روابط قوی ترکیه با اتحادیه اروپا

مذاکرات و توافقات بین دولت ترکیه و اتحادیه اروپا در مورد پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا هنوز در جریان است. در صورت عضویت آنها، گرفتن ویزای شینگن و ورود به کشورهای مختلف اروپایی برای شهروندان ترکیه آسان تر خواهد بود. همچنین ممکن است در آینده به شهروندان ترکیه حق ورود بدون ویزا به اروپا داده شود.

  • اهمیت اقتصادی ترکیه

اصلاحات مداوم دولت ترکیه برای احیای اقتصاد خود از جمله خودکفایی در منابع طبیعی و صادرات محصولات کشاورزی، اتومبیل و مبلمان و همچنین پیشرفت چشمگیر ترکیه در حوزه مد و پوشاک به کشورهای مختلف جهان، خبر از آینده ای درخشان دارد.

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ترکیه هستید یا در صورت هرگونه نیاز به مشاوره، می توانید با استانبول همراه تماس بگیرید.

  • آموزش رایگان

دولت ترکیه از دبستان تا دانشگاه آموزش رایگان ارائه می دهد. همچنین، دولت برنامه های بازپرداخت را برای دانشجویان دانشگاه فراهم کرده است. شهروندان ترکیه می توانند با استفاده از این فرصت به عنوان مزیت شهروندی در ترکیه تحصیل کنند.

  • تابعیت دوگانه

طبق قانون، ترکیه حق تابعیت مضاعف را فراهم کرده است. شهروندان ترکیه ای که تابعیت خارجی کسب می کنند یا اتباع خارجی که تابعیت ترکیه را کسب می کند، در صورت ارائه کشور دیگر نیز می تواند تابعیت دوگانه داشته باشند. بنابراین، یک خارجی که به تابعیت ترکیه درآمده می تواند از مزایای تابعیت ترکیه و تابعیت کشور دیگر بهره ببرد.

  • سیستم بهداشتی و درمانی کاملاً پیشرفته

ترکیه دارای یک سیستم مراقبت بهداشتی پیشرفته و امکانات بهداشتی با کیفیت بالا است. در دهه های گذشته تعداد امکانات بهداشتی در ترکیه افزایش یافته و امکانات جدید جایگزین امکانات قدیمی شده است. با آخرین مقررات مصوب در دهه های گذشته، برنامه های مراقبت های بهداشتی بهبود یافته و برای همه شهروندان مفیدتر شده است.

  • تابعیت برای همه اعضا خانواده

اعضای خانواده یک فرد خارجی که تابعیت ترکیه را کسب کرده است، نیز می توانند در ترکیه تابعیت بگیرند. کودکان زیر 18 سال بلافاصله تابعیت می گیرند. با این حال، کودکان بالای 18 سال که معلول یا نیازمند هستند می توانند در ترکیه تابعیت بگیرند. همسر فرد باید حداقل 3 سال برای دریافت تابعیت ترکیه صبر کند.

  • زیبایی طبیعی ترکیه

با توجه به موقعیت جغرافیایی، ترکیه از زیبایی های طبیعی متنوعی برخوردار است. وجود مناطق تاریخی و فرهنگی در مناطق مختلف بر زیبایی های  ترکیه افزوده است. در هر منطقه ترکیه آب و هوا متفاوت است یکی از معدود کشورهایی است که می توانید در آن 4 فصل را داشته باشید.

  • به راحتی می توانید املاک و مستغلات خریداری کنید

دولت ترکیه برای سرمایه گذاران خارجی که به دنبال گرفتن شهروندی ترکیه هستند، تسهیلاتی را در نظر گرفته است. در سال 2017، دولت ترکیه با توجه به مبلغ مشخصی از سرمایه گذاری، به خارجی ها چراغ سبز اخذ تابعیت ترکیه را داد.

در صورت خرید املاک و مستغلات در ترکیه، سرمایه گذاران خارجی می توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند. ارزش ملک باید بیش از (250،000) دلار باشد و این املاک و مستغلات در مدت سه سال پس از تاریخ خرید نباید فروخته شوند.

همچنین در صورت واریز نیم میلیون دلار به یک بانک ترکیه، فرد خارجی می تواند تابعیت ترکیه را نیز بدست آورد.

با ارزش سرمایه ثابت 500000 دلار، سرمایه گذاران خارجی نیز حق دریافت تابعیت ترکیه را دارند. همین امر در مورد کسانی که سرمایه گذاری هایشان فرصت کار حداقل برای (50) شهروند ترکیه را فراهم می کند، صدق می کند. چنانچه با هر سرمایه ایی تصمیم به خرید ملک در ترکیه را داشتید می توانید از طریق وکلای خبره استانبول همراه برای این امر اقدام کنید.

سخن پایانی:

شهروند ترکیه بودن برای بسیاری از افراد به رویایی تبدیل شده است و داشتن گذرنامه معتبر ترکیه باعث آسودگی خیال و تامین آتیه فرزندان در آینده می باشد. از این رو؛ استانبول همراه آمادگی خود را جهت اخذ شهروندی ترکیه طبق آخرین قوانین و مقررات ترکیه، از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و یا دیگر روش های ممکن به کمک وکلای خبره در ایران و ترکیه اعلام میکند.


کد خبرنگار : 16