تاریخ : 1399,یکشنبه 12 بهمن05:30
کد خبر : 384321 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

مدرسه استارت‌آپی برنامه‌نویسی امنیت اطلاعات برگزار می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برنامه ریزی برای برگزاری مدرسه استارت‌آپی برنامه نویسی در حوزه امنیت اطلاعات خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهدی محمدی در گفتگو با مهر، با بیان اینکه ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، برنامه ریزی مدون و مفصلی برای آموزش برنامه نویسی در کشور دارد، گفت: راه اندازی بوت‌کمپ‌های آموزشی در حوزه برنامه نویسی با این هدف آغاز شده است که تاکنون برای دانش آموزان، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در موضوعات مختلف برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اولویت ما آموزش برنامه نویسی در مقطع دانشجویی است و بخش زیادی از بوت‌کمپ‌های آموزشی تاکنون برای دانشجویان اجرایی شده است، ادامه داد: نخستین مدرسه استارت‌آپی در حوزه هوش مصنوعی با مشارکت ۶۰ نفر از سراسر کشور، در حال برگزاری است. این مدرسه که به موضوع هوش مصنوعی و کسب و کارهای مرتبط با این حوزه می‌پردازد در یک دوره ۶ ماهه برگزار می‌شود که تاکنون ۴ ماه از این دوره گذشته است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: برگزاری مدرسه استارت‌آپی در حوزه برنامه نویسی امنیت اطلاعات و تست نفوذ را در برنامه داریم که امیدواریم تا پایان سال این دوره آغاز شود.

وی گفت: بوت‌کمپ برنامه نویسی با مشارکت بخش خصوصی حوزه امنیت برای آموزش به متقاضیان برگزار می‌شود. در این طرح، فراخوان دعوت از متقاضیان منتشر شد و از مناطق مختلف کشور، در این فراخوان ثبت نام کردند. کمیته داوری درخواست‌ها را براساس توانمندی‌ها، سابقه و سلایق افراد، مورد ارزیابی قرار دارد و با اولویت دادن به شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده، متقاضیان برای مشارکت در این مدرسه و آموزش برنامه نویسی انتخاب شدند.

محمدی تاکید کرد: برنامه ریزی های مدنظر ما به واسطه شیوع بیماری کرونا تحت تأثیر قرار گرفته است. اما در هرحال موضوع آموزش برنامه نویسی و راه اندازی بوت‌کمپ‌های آموزشی یکی از مهمترین برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی است که اجرایی خواهد شد.