تاریخ : 1399,دوشنبه 13 بهمن15:25
کد خبر : 384503 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

واکنش‌ها به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جشنواره فیلم فجر

رعایت نکردن پروتکلهای بهداشتی و حتی در آغوش گرفتن هم توسط برخی سینماگران حاضر در جشنواره باعث شد ، تا دکتر مصطفی جلالی فخر با انتشار یک استوری، تاسف خود را از این موضوع بیان کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و حتی در آغوش گرفتن هم توسط برخی سینماگران حاضر در جشنواره باعث شد تا دکتر مصطفی جلالی‌فخر، متخصص بیماری‌های داخلی، نویسنده کتاب‌های «نبض لیلا» و «تب چهل تکه تقدیر» و منتقد ماهنامه فیلم، با انتشار یک استوری، تأسف خود را از این موضوع بیان کند.

دکترجلالی‌فخر در همین زمینه نوشت: هنوز خاکی که مهرداد میناوند را به آن سپردند خشک نشده است. چرا به خودتان رحم نمی‌کنید... .

علیرضا وهاب‌زاده مشاور وزیر بهداشت نیز در واکنش به رعایت نکردن فاصله‌ اجتماعی در جشنواره فیلم فجر در توییتی نوشت: تمامی ضوابط مثل تمام مشاغل و فضاها به مسوولان ‎جشنواره ابلاغ شده و متعهد شدند که پروتکل‌ها را رعایت کنند. قطعا این تصاویر تخلف از اجرای پروتکل‌هاست و مسوولان برگزاری جشنواره باید پاسخگو باشند

فرزاد حسنی نیز در متنی که در اختیار صبا قرار داده است نسبت به رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در سینمای اهالی رسانه واکنش نشان داد و نوشت:

«دقیقا با شما هستم!!! هنر نجات‌ دهنده است نه مبتلاکننده. هنر تعهد داره، بی قید و لاابالی نیس. هنر، تجارت و منفعت نیست، شرف است. همکاران عزیزم! در تمام اون ساعاتی که زل زدید به پرده نقره‌ای، چشم‌های کریم اکبری‌مبارکه، پرویز پورحسینی، روح‌الله رجایی، مهرداد میناوند و هزاران اسم آشنا و غریبه مقابل چشماتون باشه. یادتون باشه حاصل رنج و رعایت و جان چه انسان‌هایی را به هدر دادید. باز هم در صفحات اجتماعی‌تون سنگ مردم رو به سینه بزنید، ما هم باور می‌کنیم.»