تاریخ : 1399,یکشنبه 19 بهمن06:41
کد خبر : 385050 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

فاجعه‌ای به نام غسل تعمید در رومانی

کلیسای ارتدکس رومانی پس از مرگ نوزادی در هنگام غسل تعمید، آماج انتقادات شدید و گسترده ای قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در رومانی طومار و دادخواستی با بیش از ۵۶ هزار امضا با هدف تغییر در این آیین تهیه شده است. یک نوزاد رومانیایی پس از یک مراسم تعمید که در آن سه بار نوزادان در آب مقدس غوطه ور می شوند، درگذشت.

به گزارش نیویورک پست، نوزاد ۶ هفته ای به دلیل ایست قلبی روز دوشنبه به بیمارستان منتقل شد و چند ساعت بعد درگذشت.

این فاجعه کلیسای ارتدکس را تحت فشار قرار داده تا قوانین غسل تعمید را تغییر دهد. در دادخواست آنلاین که برای تغییر در این آیین آمده است، ذکر شده: "مرگ نوزاد تازه متولد شده به دلیل این عمل فاجعه بزرگی است. باید لذت غسل تعمید بر خطر مرگ پیشی بگیرد."

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تا عصر پنجشنبه، این دادخواست را بیش از ۵۶ هزار نفر امضا کرده اند. یک نفر بصورت آنلاین "بی رحمی" این مراسم را محکوم کرد و دیگری نوشت "این لجبازی کسانی است که فکر می کنند این اتفاق، خواست خداست" رسانه های محلی از رخ دادن چندین حادثه مشابه در سالهای اخیر خبر داده اند.

سخنگوی کلیسا، واسیل بانسکو گفت کشیش ها می توانند به جای اینکه نوزاد را کامل در آب غوطه ور کنند، کمی آب بر روی پیشانی کودک بریزند.

اما اسقف اعظم Teodosie، رهبر جناح سنت گرای کلیسا، بر اجرای این مراسم به شیوه و روش فعلی پافشاری کرده و تاکید کرد این مراسم تغییر نخواهد کرد.

طبق نظرسنجی های اخیر در رومانی، که بیش از ۸۰ درصد مردم آن ارتدکس هستند، این کلیسا یکی از معتبرترین ها است.

منبع: نیویورک پست